Internet op Powermac

Ik ga van de week eindelijk mijn eerste mac kopen :D Na lang twijfelen heb ik besloten om voor de powermac dual 2,3GHz te gaan. Wachten op de intel powermac is voor mij geen optie omdat ik meteen met adobe software aan de slag moet.

Nu wil ik natuurlijk ook internet op deze mac en thuis heb ik een router waar allemaal windowsmachines op aangesloten zijn (met kabels). Heb ik nog een speciale netwerkkaart hiervoor nodig? Bij de keuze opties op de store van apple.nl zie ik netwerkkaart er nier bij staan, deze apart bestellen?

Binnenkort ga ik echter verhuizen en hier wil ik wel een draadloze internetverbinding hebben. Hiervoor heb ik Airport Extreme nodig toch?

Ik ben van plan om 2GB (later nog 2GB) geheugen bij mailamac te bestellen aangezien dit stukken goedkoper is dan bij apple. Is dat een beetje makkelijk zelf in te bouwen?

Ik hoop dat jullie mijn vraagjes kunnen beantwoorden. thnx!

Welgekomen op MacOSX.nl,

Om een antwoord te geven op je vragen:

Het geheugen is erg makkelijk in te bouwen (er zit trouwens nog een handleiding ervoor bij de Power Mac).

De netwerkkaarten zijn dezelfde, dus je hebt geen speciale nodig.

Om op een draadloos netwerk te kunnen heb je alleen een Airport kaartje nodig in je Power Mac en dan kan je op elk draadloos (pc) netwerk.

Ik heb trouwens ook nog een vraag over dit onderwerp, ik denk ik vraag het wel in deze topic, dan hoef ik er geen nieuwe voor aan te maken :innocent:

maar… kan je ook gewoon een netwerk-kaartje voor windows, die je gewoon bij de ‘‘pc-boer’’ hebt gekocht in je ibook doen??of heb je dan airport nodig???

Dan bedoel je een usb stick, want een pci netwerkkaart kan je niet in een iBook steken he :x

^^^

huh?? Ik heb als het goed is nou wel een netwerk kaart in me windows laptop, er staat op:
pwr groen lampje
link/act groen lampje

zoveel verstand heb ik er nou ook weer niet van,…

voor een ibook hoef je eigenlijk geen netwerk kaart te kopen.. alles zit er al in als je m koopt.. Ethernet ingang en airport (hoe flavio bij een usb stick komt snap ik ook niet)

^^ oh, dat is handig :) :D TnX

Weet iemand of het volgende ook mogelijk is: Ik hang zo'n airport express ding aan mijn router en laat de pc's gewoon via draden aan mijn router zitten. Zodat alleen de mac draadloos verbinding met internet maakt.

zo dus:
[img:1e63846eb0]http://www.hendriklammers.com/netwerk.gif[/img:1e63846eb0]

@badBeat: Ja, die situatie heb ik hier ook. Werkt uiteraard prima.

Als je router minstens vier poorten heeft wel ja.

Maar wel nogal prijzig…

O ja, het is Power Mac en niet Powermac :wink:

[quote:46dfaf1d10="à la Mac"]Als je router minstens vier poorten heeft wel ja.

Maar wel nogal prijzig…

O ja, het is Power Mac en niet Powermac ;)[/quote:46dfaf1d10]

Wijsneus…

Ik heb er ergens een draaien waar de router veel te ver weg staat om draadloos te kunnen werken. Een AirPort express is dan een mooie vooruitgeschoven post. Er zijn niet zo veel andere mogelijkheden daarvoor.

(btw: schaam je niet en bezoek je eigen blog weer eens. Je loopt een half jaar achter)

[quote:ecbde84dd3="à la Mac"]Als je router minstens vier poorten heeft wel ja.[/quote:ecbde84dd3]

Dat heeft 9 van de 10 routers =D