Internet plots weg

Daarstraks heb ik m'n iMac even in sluimerstand gezet, en toen ik hem terug startte, was plots de internetverbinding weg. Alles staat nog ingesteld zoals normaal, maar hij geeft als je bvb een site wilt bezoeken "geen internet beschikbaar". Ik heb al een paar keer terug opgestart en zo, maar blijkbaar wil hij echt het net niet meer op.

Iemand die dit ook al eens heeft meegemaakt of raad heeft?

Bedankt!

Ik heb in het verleden regelmatig gehad dat ik niet meer kon verbinden en dat terwijl alle instellingen goed waren... :? Ik weet niet of ik het ook wel eens gehad heb nadat m'n iMacje een keer in slaap was gevallen, maar.... Ik hoefde niet mijn complete systeem opnieuw te installeren, want, hoewel Norton niets kon en Drive 10 ook niet, kreeg DiskWarrior m'n iMac weer op het internet!! :P

Dus, mocht je DiskWarrior hebben, probeer het eens… :lol:

Misschien is er nog een andere manier, maar ik heb bijvoorbeeld geen idee of PRAM zappen helpt… :expressionless:

Wat voor een soort verbinding heb je? Kabel, ADSL, telefoon, ISDN? En wel soort modem, USB?

Ik heb kabel (Telenet). De modem is een Motorola Cybersurfer, maar het kan niet aan de verbinding liggen. Ik heb een duo-abonement en de andere computer kan gewoon het net op (pc). Als ik die aansluiting in de iMac steek, geeft de iMac nog altijd dezelfde fout.

Ik neem aan dat je modem een Ethernet aansluiting heeft (Motorola ken ik niet zo goed qua modems).

Is het deze:

[img:97c6dce615]http://broadband.motorola.com/modem/wave.gif[/img:97c6dce615]

OS X neem ik aan?

Ja, maar het lijkt me echt heel onwaarschijnlijk als het daaraan zou liggen. Er is niks aan de instellingen gewijzigd en een andere computer werkt gewoon nog wél.

Het is opgelost. Blijkbaar heeft Telenet een paar cruciale dingen aan hun configuratie gewjzigd zonder zijn gebruikers daarvan op de hoogte te brengen. Misschien zouden ze beter zo'n dingen eens in hun nieuwsbrief zetten...