Internet Problemen na 10.2.5 >> MacOSX crasht erdoor!!!

Ik heb nadat ik 10.2.5 geinstalleerd heb problemen met mijn internet. Ik heb wanadoo cable, en dat is zo gammel als wat :( Daardoor verbreekt het vaak de verbinding als ik internet, maar nadat ik 10.2.5 heb geinstalleerd is dit vele malen erger geworden en als ik een paar keer op verbind druk (in Internetverbinding of in de menubalk) dan crasht heel mijn mac. het scherm wordt grijs en er verschijnt in vier talen dat ik mijn mac moet herstarten door de power knop ingedrukt te houden. Alle andere programma's staan hierdoor gelijk stil. Ook Apple-Option-Esc helpt niet!

Hoe kan ik dit verhelpen? Of kan ik beter naar een andere provider verhuizen?

Dennis

hm vreemd.. ik heb nooit problemen met wanadoo cable. Heb je premium of basic? Ik weet dat somige mensen wel problemen heben met basic. Ik heb premium en werkelijk nooit problemen.

Susces!

flip

www.acidpepper.com

Ik denk dat het niets te maken heeft met Casema. Ik heb het zelf ook en het lijkt mij sterk dat Casema je Mac kan laten crashen. Ik denk dat het ergens anders aan ligt (waaraan weet ik niet). Probeer je internetinstellingen te verwijderen uit je voorkeurenmap en daarna opnieuw in te vullen. Of een schone installatie.

ik denk niet dat Casema of Wanadoo mijn mac kan laten crashen. Maar omdat internet steeds uitvalt (denk ik wel door wanadoo of Casema) wil ik weer internetten en druk ik op verbind (logisch toch?) De eerste keer gebeurt er vaak niks en krijg ik te zien dat de provider niet is gevonden, als ik nog een keer op verbinden druk dan crasht mijn hele systeem, ik kan verder niks meer doen en moet hertstarten. In 10.2.4 had ik hier geen last van (wel dat internet soms uitviel) Vooral in de middaguren wordt mijn verbinding om de 5 seconden verbroken (ik heb trouwens basic)

Dat de verbinding wordt verbroken is niet echt een hele ramp, maar ik wil niet dat daardoor OSX crasht, wat kan ik daar tegen doen?

Dennis

Mijn mac is ook gecrashed nadat ik 10.2.5 had geinstalleerd. Moest totale nieuwe installatie uitvoeren om het ding weer aan de praat te krijgen :x

Ook ik heb de door Dennis beschreven crash. Ik heb een week geleden mijn Alcatel SpeedTouch getweaked. Alles liep goed tot vanmorgen. In het scherm dat Dennis aangeeft komt bij mij links onderaan mijn ethernet adres te staan en rechtsonderaan mijn IP adres. Als ik opstart in safe boot (waarbij verschillende standaardinstellingen niet worden geladen) is er niets aan de hand. Overigens crashed de computer ook (na 5 minuten) als ik normaal opstart maar NIET inlog! Heb de modem losgekoppeld maar dat bracht geen verandering! Iemand een idee?

Frank