internet > router/hub > Mac > pc > ?

nee hoor,..

als je in je Sys prefs 10.0.0.138 als router ingesteld hebt dan kan je er gewoon in via je brwoser! of moet je modem daarvoor gehackt zijn??

Nou wilde ik ook mijn G4 :P en die peecee :cry: van mijn vriendin via chello het internet op krijgen. Ik begrijp dat ik dus een router moet aanschaffen en een LAN switch (is da een hub?) Nu gaat het ook om windows'98 machine, gaat het dan ook nog lukken of alleen met nieuwere weecee's?

:apple: [i:51400cf855]leek leker leekst[/i:51400cf855] 8)

:sealed: eeeh.. ik bedoelde kan ik een '98 machine als router gebruiken... maar ik heb al een router gekocht. Nu ff uitproberen en zoeken naar mijn Mac nr. van die pc met W'98.

:apple: [i:85b5af5af3] leek leker leekst [/i:85b5af5af3] :stuck_out_tongue:

Het was eigenlijk a piece of cake! Mijn router nam met een druk op de knop het mac adres over van die pc. herstarten en alles werkte. Ik sluit mijn G4 aan de router en alles werkt automatisch, meteen verbinding (wel langzamer). Het enige wat nu niet werkt is het uploaden via msn maar sja.... [i:dc943b038b](misschien weet iemand daar een oplossing voor)[/i:dc943b038b] ik kan gelukkig gewoon het net op en dus mailen...

:smiley:

[quote:5bf098ea5c="Jochen"]...een LAN switch (is da een hub?)[/quote:5bf098ea5c]

Nee. Ze doen nagenoeg (binnen een klein netwerk) hetzelfde. Grootste verschil: Een HUB stuurt de informatie die hij binnen krijgt naar ALLE poorten. Een SWITCH houdt een Tabel bij, welke computer aan welke poort vast zit zodat de hij de informatie direct naar de juiste poort (=juiste computer) kan sturen. Uiteindelijk zal een switch sneller werken.

Een LAN is een Local Area Network. Een serie met elkaar verbonden systemen die niet direct onderdeel zijn van het WWW.

Thanks! :D Ik heb de computers nu op het net, dus kan die kleine gewoon op zijn eigen computer meneer de aardappel aankleden. Voorlopig is een netwerkje in huis is niet meer nodig. Nu mijn vriendin er een vriend en een mac :wink: bij heeft zou de pc bijna wegroesten

:apple: leek leker leekst :roll: