Internet server ? (2)

Ik probeer het nog maar een keer.

Hardware.: Airport extreme, sitecom isdn ethernet modem.

Wat ik tot nu toe geprobeerd heb werkt niet, ondanks alle aanwijzingen hier :wink:

Ik heb een aantal vragen:

1. Moet ik via de airport ip adressen delen ? Telkens als ik dat doe zit mijn airport vast en moet ik die resetten
  2. Op mijn moden heb ik een vitueelserver met het ip adres van mijn mac aangemaakt 192.168.X.XX en ook 127.0.0.1 moet ik met nat ook iets doen, heb wel geprobeerd om dat ook een ipnummer in te vullen en gesaved moden resetten maar dan is het nummer weer weg ?
  3. Local werk alles ok
  4. Is er ergens een stap voor stap tutor voor de airport en de combinatie sitecom moden ?

Ik snap uit de vraagstelling niet helemaal exact wat je bedoeling is. Maar als je een Mac met ethernet en airport als een soort tussenstation wilt laten fungeren voor bijvoorbeeld andere airport mac is het vrij simpel.

Zorg dat je ethernet verbinding op de betreffende Mac werkt en kies voor de airport kaart “create network”. De andere (airport) macs laat je vervolgens op dit “gecreate” network connecten.

Als je Mac hierbij blijft steken zou ik eens via de Software Update de airport software bijwerken, voor het geval je dat nog niet gedaan had.

Is de Sitecom alleen modem, of ook router? Als-ie namelijk ook router is, mag de Airport geen adressen verdelen (=router). Geeft namelijk vervelende conflicten....

sitecom is ook router. Ik wil dus gewoon een webserver draaien dat is alles. :wink:

:finderoud:

hey en welke poort gebruikte je om te natten??

greetzz

ik denk dat poort 80 bedoeld (standaard dacht ik)

[quote:4291a3b11c="Macosx"]sitecom is ook router.[/quote:4291a3b11c]

Routerfunctie in de Airport base onmiddelijk uitzetten! En dan nog de rest uitvogelen, hier houdt mijn kennis van netwerken een beetje op…

Hoe zet ik dan die router functie uit ?

ik weet dat het ergens in het Airport-configuratieprogramma zit, meest rechter tabblad, ik geloof dat het omschreven wordt als 'verdelen IP-adressen'. Die moet dus uit, dat doet de Sitecom al.

Ok die staat dus uit.

Dan moet je in elk geval een internetverbinding hebben/kunnen maken.

En dan moeten helaas andere mensen je verdere wensen vervullen, want voor de rest ben ik vermoedelijk net zo’n netwerkprutser als jij… :wink:

Anyone??!??

ja het valt niet mee allemaal :sealed:

Ik moet zeggendat het mij niet helemaal duidelijk is wat je precies wilt, maar het lijkt mij dat je een server (webserver?) wil laten draaien op een mac die achter de router en airport zit. Dan moet je als eerste die mac en vast ip-adres mgeven, tenzij het de enige computer is die achter de router zit, maar zelf dan is het beter om die een vast ip-adres te geven, iets in de zin van 192.168.0.x of zo. Vervolgens moet je in je sitecom router aangeven bij advanced welk soort server je gebruikt en welk ip adres, dat is dus 192.168.0.x die je eerder als vast ip-adres aan je computer hebt gekoppeld. Moet lukken denk ik.

ik heb altijd een vast ip adres. wat bedoel met advanced welk soort server ik vindt geen advanced optie op mijn sitecom, of bedoel je wat anders.

had ik al vermeld :) gewoon een webserver draaien dat is alles wat ik wil.

ga naar 192.168.0.1 dan kom je in het instellingen menu van je router. kies daar advanced internet en vervolgens virtual servers. daar kun je opgeven dat je een webserver hebt draaien op de computer waarvan je het fixed ip adres hebt opgegeven, dus 192.168.0.x

Dat heb ik gedaan, staat in mijn eerste posting. Maar dat werkt dus niet. Ik heb een vast ip nummer van Planet en als je dat zou in tikken zou je op mijn server moeten terecht komen, maar ik kom dus in mijn modem munu terecht. Ik snap erniets meer van ????

voorbeeldje: http://63.252.66.6[b:3b430f839f]:80[/b:3b430f839f]/ <- Je vaste ip nummer.

Je ziet na de http:// het ip adres en daar achter na de [b:3b430f839f]:[/b:3b430f839f] een poort nummer. (vet gedrukt)
Je persoonlijke webserver draait denk ik ook op poort 80. Kan je checken door dat achter je ip adres te typen.

Als er een verzoek binnen komt bij de router, dan ziet hij dat het verzoekje op poort 80 binnen komt. Ik hoop dat je in jou router dat kan instellen, dat als hij ziet dat er een verzoekje op poort 80 binnen komt, dat hij die doorverwijst naar een bepaalt ip adres in je netwerk (de webserver).

Ik hoop dat je zo verder komt… :slight_smile:

ja Blue87 dat precies wat ik allemaal gedaan heb. Ik ben bang dat ik er niet uit ga komen, pieker me suf wat ik eventueel over het hoofd zie ?

Hey,

Heb je bij de installatie 2 wachtwoorden moeten geven?
Als je geen wep passwoord hebt dan doet ie het ook niet, eigen ervaring hihi.

greetzz