Internet-sharen via ethernet: Kom er niet uit!

Hallo,

Ik ben net verhuisd en de telefoonlijn is spoorloos. Gelukkig heb ik een buurman via wie ik wifi heb op m’n ibook. Nu wil ik deze connectie delen met mijn windowsPC, omdat daar allemaal girotelachtige zaken opstaan, waarvan ik de info even niet voor handen heb.

Dit schijnt te kunnen met internet connection sharing. Heb dus de Ibook via Wifi op het internet, en heb de ibook aan een router gehangen, net als de windows pc. Het lukt me alleen niet om verbinding te maken en het te delen. Heeft iemand een heldere uitleg? Krijgt de windows pc een IP van de mac? wat zijn daar belangrijke netwerkinstellingen?

Thanks!

Je maakt het erg lastig zo. Ik zou die PC ook lekker voorzien van WiFi. De wifi-router van je buurman staat nu ook al IP adressen uit te delen, en dat gaat jouw router ook weer doen. Lekker complex en goed voor veel gepuzzel en ellende. Dus voor 2 tientjes wifikaartje halen.

Systeemvoorkeuren > Delen > tab Internet. Deel verbinding via: Airport Met computers die gebruik maken van: Ingebouwd ethernet (aanvinken)

Druk op start.