Internet Sitecom WL 172 KPN experia

Beste macers,

Ik heb een Emac (800mhx - 10.4.8) onder mijn hoede en wil doormiddel van een Sitecom WL 172 connectie maken met het wiresless internet op de KPN Experia Box.

Met de wireless utility krijg ik een goede verbinding. Echter bij mijn systeemvoorkeuren/netwerk kan ik niet een optie vinden om verbinding te maken. ik maak gebruik van het WEP protocol en de verbinding is er dus wel maar mijn computer kan niet connecten met de stick.

Wie kan mij helpen, ik heb al gezocht op het forum maar hier komt niet het probeem naar voren die ik ervaar. Wat doe ik verkeerd?

Alvast dank,

Maurice

aub als iemand mij kan helpen - graag

Als het goed is maakt de Sitecom een nieuwe poort aan in je Netwerk systeemvoorkeuren. Bij mij heet-ie Ethernet-en1 oid. Die dan selecteren en DHCP aanvragen, Apply (toepassen) drukken en dan zou het moeten werken. Succes!

Groeten
Frederik

Hoi - - Even geen bericht ik was op vakantie.

Probeer nu weer de draadloze draad op te pakken.

Heb dus de Sitecom stick (WL172). Hierbij krijg je een programmatje (WirelessUtilityRT73USB). Alle instellingen gedaan en krijg ook een verbinding met de Experia box.

Nu ga ik naar Systeemvoorkeuren/Netwerk. Hier zie ik dus geen extra toevoeging buitenom Ethernet Adapter - deze geeft “is niet aagesloten”.

Het blijft voor mij een raadsel - - ik hoop dat iemand mij kan helpen!!!

Dank
:cry: :cry: :cry: :cry:

Ik heb om eens een Apple machine 2dehands uit te proberen een Emac (zie mijn sign) overgenomen, om te kijken of het bevalt. Die " hangt" nu met een kabel op m'n router. Dat werkt goed. Maar ik wil draadloos. Ik heb nu een stick aangeschaft, 2dehands de sitecom WL-172 (v001)
Ik had nl. gelezen, ook op dit forum dat deze te gebruiken is met een Mac.

Ik had in eerste instantie de driver voor de MAC van de sitecom website gedownload. Maar later weer ge-deinstalleerd en die van RALINk RT257x geinstalleerd waarvan de bijgeleverde uitily het wel doet.Die bij het sitecom pakket zit doet het niet.

Maar ik krijg het ding niet aan de gang. Ik zie hem ook nergens. Niet bij " netwerk" en niet bij het hardware overzicht.
Ik heb de installatie volgorde al een veranderd,dwz stick erin software installeren. En software installeren en stick erin, en uiteraard een herstart uitgevoerd.
Maar helaas.Ik draai overigens OSX 10.5.8

Ik heb de stick getest onder Windows en daar werkt ie. Dus hij is hardware-matig ok.
Ook met het lezen van berichten kom ik niet verder alleen dat het zou moeten werken.Waar gaat of doe ik wat fout?
Ik heb, zoals veronderstelt moge worden op dit moment nog weinig verstand van het Mac OSX Ik hoop dat te veranderen Hulp wordt op prijs gesteld.