internet tijdelijk woonomgeving

Hoi, Ivm tijdelijke bewoning in een studio wil ik graag internet. Er zijn meerdere bewoners in het pand en die delen internet via een router met elkaar. Zou er evt wel bij kunnen maar is een beetje aparte groep mensen. Ik heb een kabelaansluiting voor mijn tv en ik zou graag via die kabelaansluiting internet binnen krijgen. Is dit mogelijk? zo ja tips en truuks? en volgende ik heb van mijn oude adres de tweede decoder van ziggo meegenomen en daar kan ik dus tv mee kijken. Kan ik die dan via splitter blijven gebruiken? Graag jullie hulp weer. PS overigens heb ik mobiel internet via tmobile geprobeerd maar dat werkte kwa snelheid dramatisch. Denk dat het te maken had met mijn oude iMac met usb1 aansluiting.

[quote:45c4665282="ivar"]Ik heb een kabelaansluiting voor mijn tv en ik zou graag via die kabelaansluiting internet binnen krijgen. Is dit mogelijk?[/quote:45c4665282] Voor zover ik weet staat dit totaal los van elkaar.

Volgens mij niet wel via het stopcontact [url=http://www.hardware.info/nl-NL/articles/amdnZGptZGKa/Netwerk_via_het_stopcontact_onverwacht_handig/]Link[/url]

Heb je een telefoonmodem in je Mac zitten? Dan is er nog een andere optie namelijk :evil:

ben denk niet helemaal duidelijk geweest. Ik wil eigenlijk eigen internet binnen krijgen. Dus niet via meterkast van anderen.

@bor Ja die zit er in is wel een ouide maar wel heel fijne iMac G4.

Als er niemand anders op dat adres al gebruik maakt van de kabel aansluiting zou dit technisch kunnen. doe anders eens een postcode check op een site van een kabelaanbieder (bv. ziggo of UPC). Verder is het wel belangrijk dat je modem zich bij het aansluitpunt bevind waar je CAI-kabel het pand binnen komt, volgens mij is het niet mogelijk om zomaar overal een modem in te steken.

Wat betreft die decoders, dat is ook weer afhankelijk van het abonnement dat je hebt, die kun je voor zo ver ik weer niet zomaar overal gebruiken. Wel is het zo dat je er meerdere aan kunt sluiten dmv een splitter, zorg er dan wel voor dat je signaal sterk genoeg is, gebruik fatsoenlijke kabel en neem er eventueel een antenne versterker bij.

succes

Als er kabelTV binnenkomt dan komt er ook internet binnen, mits je dat zelf bestelt. Waar het verschil nog kan zitten is dat je een eigen kabelaansluiting hebt of dat het hele huis op 1 kabelaansluiting zit.

Met veel internetabo's via kabel zit je trouwens wel aan een jaarcontract vast. Let daar wel even op, gezien je tijdelijke woning enzo.

Gaat het internet van die andere mensen ook via de cabel of adsl?