Internet traag op iMac, maar net op Macbook Pro

Hallo,

Mijn wifi internet werkt traag op mijn imac, maar op mijn macbook pro werkt het gewoon snel. Beide computers hebben het maximum aantal wifi ontvangst streepjes...

Iemand een idee hoe dat komt?

Staat er op je iMac geen zwaar (download) programma open? uTorrent of Limewire-achtige toestanden?

Nope...

Dingen die je kunt proberen:
- Even een test gebruiker maken op je iMac, daarmee inloggen en internetsnelheid checken
- Op het 'maximaal aantal ontvangst streepjes' icoon klikken => kijken of je wel op hetzelfde netwerk zit
- Op het 'maximaal aantal ontvangst streepjes' icoon klikken => open netwerk voorkeuren => selecteer Airport => Geavanceerd => haal met het "-" teken je voorkeursnetwerk eruit => verbind opnieuw met je netwerk

Werkt je MacBook Pro op de N standaard en de iMac op G? Dat zou ook een verklaring kunnen zijn voor het verschil in snelheid.

Och ja dat is waar ook, hoeveel trager is het eigenlijk? Toch niet verschil van macbook download snelheid 1023 KB per seconde, imac 1011KB per seconde of iets dergelijks?

Denk dat het nuttig is dat je wat zaken specificeert. Overigens zegt het aantal streepjes niet zoveel over de effectieve snelheid van je WiFi-verbinding, maar snel internet uitgezonderd zou daar de bottleneck niet mogen zitten.

Heb net hetzelfde probleem. Bij mijn vrouw haar macbook 19 Mbps en op mijn iMac ongeveer 6Mbps wat toch een groot verschil is. Op de macbook staat wel Lion en ik werk nog met Leopard.

Heb je airport? Dan moet je op je mac eens de prefs verwijderen (uitleg van lion):

[url=https://discussions.apple.com/thread/3366086?start=0&tstart=0]https://discussions.apple.com/thread/3366086?start=0&tstart=0[/url]

[quote]
Switch off wifi on the machine.

Then go on and delete the files mentioned below.

Cause you are using Lion, the Library is hidden. You have to use (menu bar) "go to" -> "go to folder" on finder to access them.

You will find the files on your system drive (not your home folder):

/library/preferences/com.apple.preferences.accounts.plist

/library/preferences/com.apple.preferences.sharing.plist

/library/preferences/SstemConfiguration/preferences.plist

/library/preferences/SstemConfiguration/com.apple.airport.preferences.plist

If there are files in this folders with the same name but additional .orig at the end, delete them too.

It is possible that not all files get found on your system. That will be ok.

The files will became newly created by system on reboot.

[/quote]

Bedankt voor de snelle reactie. Aangezien ik met Snow leopard werk zijn er bestanden die ik niet vind. De beide System configuration bestanden heb ik verwijderd en nadien opnieuw opgestart maar het probleem is niet verholpen.