Internet trager door Airport?

Sinds een week heb ik een Airport card geinstalleerd op mijn Powerbook. Alles gaat goed, behalve dat het downloaden via de nieuwsgroepen een stuk langzamer gaat, zeker de helft.

Heeft iemand een idee hoe dit komt? Moet ik misschien wat instellingen veranderen om de snelheid te optimaliseren?

Alvast bedankt,

Saint

[quote:91faa1f8ef="unclesaint"]Sinds een week heb ik een Airport card geinstalleerd op mijn Powerbook. Alles gaat goed, behalve dat het downloaden via de nieuwsgroepen een stuk langzamer gaat, zeker de helft.

Heeft iemand een idee hoe dit komt? Moet ik misschien wat instellingen veranderen om de snelheid te optimaliseren?[/quote:91faa1f8ef]

Je geeft niet echt veel informatie. Wat is de downloadsnelheid die je provider levert? En heb je een 11 of een 54 Mbps Airport-verbinding? En hoe sterk is het signaal dat de Powerbook oppikt?

Ik had dat ooit met m'n imac g5 , zal wel niet het zelfde zijn maar je kan toch even kijken.

Bij mij zat het draadje van het airportkaartje niet echt goed, wat dieper gestoken, en zo was het beter, misschien is dat ook zo bij de powerbook?

Even [url=http://www.macupdate.com/info.php/id/10451]Menu Meters[/url] downloaden en checken welke snelheid je haalt..

Mooie speedtest: ftp://ftp.student.utwente.nl/pub/test/ (let op, is FTP!!)