Internet trager

Titel spreekt voorzich lijkt mij, ik heb een G4 met OS X 10.3.9 , check voor specs mijn signature.

Filmpjes in youtube lopen niet soepel, dvd’s afspelen of filmpjes of de HD heeft ie geen moeite mee.
Daarnaast heeft Skype ook meer last van lag en dat had ik met precies de zelfde verbinding op mijn pc niet.

Ligt het aan de specs van mijn G4 of is het de internet verbinding

Ik verdenk het internet aangezien ik de unsupported Belkin wireless adapter gebruik voor wireless internet en dan ook nog eens via een usb hub die ook mijn toetsenbord en printer ondersteunen.

Mocht het dus aan de belkin adapter liggen; Waar koop ik een geschikte airport voor mijn G4, en/of hoe weet ik voor welke airport mijn G4 geschikt is.

Alvast bedankt!

Hey! Jij bent van de Babbling Bryan Show! Ik weet overigens geen antwoord op je vraag :?

[quote:58aebe3a06]Ligt het aan de specs van mijn G4 of is het de internet verbinding [/quote:58aebe3a06]

Als dvd’s en filmpjes vanaf de hd goed afspelen is de conclusie niet moeilijk lijkt me.

[quote:173bd18c94="Babbling Bryan"]- Filmpjes in youtube lopen niet soepel. - dvd's afspelen of filmpjes of de HD heeft ie geen moeite mee.

Daarnaast heeft Skype ook meer last van lag en dat had ik met precies de zelfde verbinding op mijn pc niet.[/quote:173bd18c94]
Okee tot nu toe je internet.

[quote:173bd18c94=“Babbling Bryan”]Ik verdenk het internet aangezien ik de unsupported Belkin wireless adapter gebruik voor wireless internet …[/quote:173bd18c94]
Je hangt je Mac aan draadloos internet? En je PC aan een vaste verbinding? Dan zou dat je internet trager kunnen maken. Niet veel, maar wel trager.

[quote:173bd18c94=“Babbling Bryan”]Ligt het aan de specs van mijn G4 of is het de internet verbinding
[/quote:173bd18c94]
Internet verbinding. Waarom? Omdat je Mac toch snel genoeg is om video’s af te spelen. Op HD720p en HD1080p dan.

[quote:0a6085472e]400 MHz - 20 gb HD - 1152 mb RAM - Rage128 Pro AGP[/quote:0a6085472e] [quote:0a6085472e]omdat je Mac toch snel genoeg is om video's af te spelen. [b:0a6085472e]Op HD720p en HD1080p dan.[/b:0a6085472e][/quote:0a6085472e]

pfft, wat een onzin weer…

mijn pc zat via de zelfde belkin adapter op het draadloze internet.

Maar ik weet gewoon dat het aan het internet ligt. Belkin adapter is niet officieel voor OSX, en enkel voor windows. Natuurlijk heb ik via google wel een appje kunnen vinden waardoor die het alsnog doet maar waarschijnlijk daardoor wel trager.

Nu zit ik enkel nog met de airport kwestie. Hoe weet ik of mijn G4 geschikt is voor airport en hoe weet ik voor welke die dan geschikt is.

Nogmaals bedankt.