Internet verbinding (ADSL) automatisch verbroken

Gisteren heb ik OS X 10.2 geupdate naar 10.3. Alles werkt weer goed op 1 ding na. Mijn internet verbinding wordt lijkt wel op een gegeven moment automatisch verbroken. Ik heb een ADSL Multi pc modem. Met OSX 10.2 kon de modem altijd aan blijven staan. Ik had een continue internet verbinding. Met OSX 10.3 word de internet verbinding automatisch verbroken als de computer even aangestaan heeft lijkt wel. Als ik mijn modem dan even uit en weer aan zet is het probleem weer verholpen. Heeft dit met OSX 10.3 te maken?

Groeten Geeuwend Schaap

[quote:eec8b5fa13="Geeuwend Schaap"]Gisteren heb ik OS X 10.2 geupdate naar 10.3. Alles werkt weer goed op 1 ding na. Mijn internet verbinding wordt lijkt wel op een gegeven moment automatisch verbroken. Ik heb een ADSL Multi pc modem. Met OSX 10.2 kon de modem altijd aan blijven staan. Ik had een continue internet verbinding. Met OSX 10.3 word de internet verbinding automatisch verbroken als de computer even aangestaan heeft lijkt wel. Als ik mijn modem dan even uit en weer aan zet is het probleem weer verholpen. Heeft dit met OSX 10.3 te maken?

Groeten Geeuwend Schaap[/quote:eec8b5fa13]

Nou, niet standaard iig. Ik heb een vergelijkbare configuratie, gaat al mee sinds OS 9.2 of zo. Originele alcatel speedtouch home, getweaked naar pro status, always on PPTP verbinding. Heb je misschien ook de modempoort van je mac aan je telefoonnet hangen?

Mijn modem verliest soms contact (tegenwoordig veel minder vaak dan vroeger) als er vanaf bepaalde nummers ingebeld wordt. Kennelijk genereren oude telefooncentrales ruis die niet volledig door de splitter wordt uitgefilterd.

henk

Kijk eens in de systeemvoorkeuren bij netwerk, tabblad ppp, knopje ppp-opties. Staat er een vinkje voor verbreek verbinding bij x-aantal minuten inactief?

Bij OSX 10.2 heb ik nooit gebruik gemaakt van ppp. Ik had mijn modem ingesteld op dhcp. Dat heeft altijd goed gewerkt. Een jaar lang heeft de modem continu aangestaan, nooit problemen. Ik heb een Zon ADSL Family abonnement met de aansluiting van Versatel. en een speedtouch multi-pc modem

Ik heb me vergist in de modem, het is een etech modem van Zonnet, dus geen speedtouch.

Probeer eerst het modem volgens de gebruiks aanwijzing te resetten. Als dat niet helpt kan je ook de firmware updaten, op de site van e-tech kun je vinden hoe dat moet.

Ik weet dat het geen oplossing is, maar zou het iets te maken kunnen hebben met de update naar 10.3.4? Ik heb ook een ethernet-modem van Zonnet en heb sinds kort daar ook last van, dat de verbinding steeds wegvalt. Het zou natuurlijk ook aan de verbinding met Zonnet kunnen liggen. Ben benieuwd of hier een oplossing voor komt.

Hou er rekening met dat het grootste deel van de providers je verbinding na x aantal uren automatisch verbreken en je telkens een nieuw ip geven om te voorkomen dat je servers draait.

[quote:96600f82a6="Precarious"]Hou er rekening met dat het grootste deel van de providers je verbinding na x aantal uren automatisch verbreken en je telkens een nieuw ip geven om te voorkomen dat je servers draait.[/quote:96600f82a6]

Maar dit is in de laatste anderhalf jaar dat ik bij Zonnet zit, nog nooit gebeurt. Maar aan de andere kant, als ik nu een film aan het downloaden ben (legaal of illegaal, dat doet niet ter zake.) of ik heb een document nodig uit Groningen van (zeg) 300 mb, zal die provider ook mij mijn gang moeten laten gaan.
Maar daar zit het probleem niet; je moet na een aantal uur je modem resetten, en dat is hoogst irritant als je bijvoorbeeld on-line aan het gamen bent