Internet verbinding traag na opstarten

Sinds afgelopen week ben ik om en heb een iMac aangeschaft. Het is wel even wennen als je heel lang met Windows gewerkt hebt maar het werkt heel intuitief. Er is een probleem waar ik niet achter kom. Als ik de iMac opstart duurt het vrij lang voordat ik een internetverbinding heb, als er eenmaal verbinding is (ik heb een draadloze verbinding) kan ik snel internetten. Dit probleem doet zich ook voor als ik vanuit sluimerstand Safari open. Op andere Pc's heb ik dit probleem niet. Enig idee waar ik naar moet zoeken?

Heb je in je Airport aangegeven dat jouw netwerk de voorkeur heeft? Zie het Airport-symbool bovenin je menubalk: open internetvoorkeuren.

Even wat dingen uitsluiten... kun je de iMac ook bedraad aan het netwerk hangen? Heeft ie dan ook een probleem?

Heb ik met m'n Intel iMac ook last van. M'n oude iMac G5 verbindt sneller.

Controleer je DNS instellingen. Het kan zijn dat er een tweede DNS-server aanwezig is welke de verbinding verschrikkelijk vertraagd.

[quote:ca97ccd8d7="Jeordy"]Controleer je DNS instellingen. Het kan zijn dat er een tweede DNS-server aanwezig is welke de verbinding verschrikkelijk vertraagd.[/quote:ca97ccd8d7]

In mijn Router staat niets ingevuld bij DNS…

[quote:9a1b040dfa="Mac-Eddy"]In mijn Router staat niets ingevuld bij DNS....[/quote:9a1b040dfa] Ik neem aan dat je de IP gegevens van je provider automatisch toegewezen krijgt (via DHCP). Zo ook de DNS gegevens; in de router zouden deze dus automatisch moeten verschijnen.

Wat zijn de IP gegevens van je iMac zodra je verbinding hebt?

Kern van het verhaal bij is dat de G5 wel gelijk verbinding heeft en de Intel niet. Bovendien moet ik met regelmaat de verbinding opnieuw bevestigen met m'n draadloze netwerk op m'n Intel iMac. Raar toch..? Router heeft er dan toch niets mee te maken?

Ik heb ook zulke problemen met m'n macbook Ongeveer 3 a 5 minuten nadat hij compleet is ingelogd doe internet het pas.

IK heb de DNS server instellingen gecontroleerd. Er staan drie IP adressen vermeld, ik kan geen IP adressen verwijderen.

Nog even een aanvulling. Ik heb een Zyxel modem met daarachter een Linksys Wag200G in de bridge mode. Bij het Zyxel modem staan nu de volgende gegevens: First DNS server DNS Relay 192.168.254 (= modem) Second DNS server Obtained from ISP 195.241.77.55 Third DNS Server Obtained From ISP 195.241.77.58

Moet ik nu hier iets aanpassen?
Voor alle duidelijkheid, draadloze internetverbinding werkt prima op windows laptops.
Bij de iMac duurt het vaak vrij lang na opstarten of na sluimerstand voordat ik een internetverbinding heb.
Signaalsterkt is overigens prima.