internet verbinding valt steeds weg en moet dan herstarten

internet verbinding valt steeds weg en moet herstarten om hem terug te krijgen.

config: ADSL modem - Airport - iMacG4 1Ghz flat panel 17" met OSX 3.4

Ik heb Zonnet ADSL (zelden problemen) maar sinds gisteren valt na ongeveer een half uur mijn internet verbinding weg (airport werkt nog gewoon) en kan deze dus niet meer terug krijgen. Ik zou ook echt niet weten waar ik een oplossing voor dit probleem zoeken moet kan iemand mij helpen!!!

Ik heb ook zonnet (family) en heb die problemen vorige week gehad. In die week is ook mijn bandbreedte opgeschroefd, dus misschien dat het daar mee te maken heeft gehad. Er lopen nog meer draadjes over dit onderwerp op het forum (internet en netwerken), maar sinds dat mijn verbinding weer goed is heb ik niet meer in die draadjes gekeken. Misschien dat iemand anders al gereageerd heeft op dit onderwerp die een oplossing heeft.

´E-tech 0900 3832468 Ik heb hetzelfde gehad(ook zonnet).Je hebt waarschijnlijk ook een etech modem of router.Waarschijnlijk zijn ze je breedband aan het vergroten.Check het bij etech (goedkoper,deskundiger en vriendelijker dan zonnet)

Chello zelfde verhaal Bandbreedte is omhoog gegaan mar volgens ook het aantal mensen wat ze er op stoppen van 1.000 naar 100000000000

Gewoon niet leuk meer dit.

[quote:7b8b349ba7="fritsdebeer.com"]Chello zelfde verhaal Bandbreedte is omhoog gegaan mar volgens ook het aantal mensen wat ze er op stoppen van 1.000 naar 100000000000

Gewoon niet leuk meer dit.[/quote:7b8b349ba7]

chello nu fijn en rap in adam west… np 8)

zeker weten

chello is nu heel fijntjes

suc6

Probleem met wegvallende verbinding heb ik hier ook. Chello met Airport, en als ik het Airport station herstart, is er weer verbinding. Kan iemand uitleggen waarom: ik herstart toch niet Chello? :?

nee je reset de verbinding tussen je airport en je kabelmodem.

Kan een mac-adres probleem zijn of een dhcp probleem.

suc6

Dank je.

Ik heb er ook last van, 1 tot 2 x per dag moeten herstarten na wegvallen van verbinding. (ADSL/Speedtouch ethernet) Volgens mij ligt het aan de nog steeds brakke netwerk implementatie van OSX, want een ouwe genetwerkte Win NT bak die van dezelfde internetverbinding gebruik maakt doet het dan nog steeds gewoon...

hey

ahem, brakke netwerk implementatie
leg maar eens uit, ben benieuwd…

een hoop reacties maar nog altijd geen oplossing kunnen vinden. Bij mijn netwerk verbinding krijg ik een mededeling over een dynamisch ip adres van mijn airport waardoor de internet verbinding niet tot stand gebracht kan worden.

Snap er niets van het heeft dus maanden lang probleemloos gewerkt, en nu… het werkt dus een ± 30 minuten en daarna is het over…

iemand???

Mogelijke oorzaken/oplossingen: - ADSL modem resetten en opnieuw cf. eisen zonnet configureren. - Check alle basisstation instellingen, gebruik hiervoor het AirPort-hulprogramma, in de map Hulpprogramma's, in de map Programma's. - Controleer of al die instellingen compatible zijn met wat zonnet van je verlangt. - Is DHCP wel het juiste protocol? - Heeft zonnet iets gewijzgd waar jij niks van afweet? - Kijk of je ergens iets vindt van een log. (Ik kon dit log bestand zelf in gauwigheid niet vinden, dus weet niet zeker of er wel een is voor AirPort.) - Praat je computer wel goed met het basisstation, probeer dit te testen bij een ander basisstation. - Meer weet ik even niet. - Je probleem lijkt me frustrerend: wat vinden we onze internetverbinding toch eigenlijk ontzettend normaal en vanzelfsprekend ...