internet via ethernetkaart aftappen van Powermac G5

Beste mede maccers.

Ik heb een vraagje.
Ik heb hier een draadloos netwerk waarop ik mijn Powermac heb zitten met een airport extreme kaart
en een PC met een sitecom wireless pci adapter.
Nu heb ik op mijn powerMAC een netto snelheid van 1.3Mb per seconde, en op mijn PC met een beetje geluk 400Kb/s .
Mijn vraag is dus kan ik met een ethernetkabel die ik dan in mijn netwerkkaart van de mac stop en het andere eind in mijn pc een internet verbinding opbouwen die de zelfde snelheid heeft als mijn Mac ?
Of moet ik nu echt een betere wireless kaart voor mijn PC kopen ?
de Airport express dient overigens als router !

Ik ben benieuwd !

Dat kan je natuurlijk proberen, zal niet zo moeilijk zijn. Kwestie van Ethernetkabel ertussen hangen en internetsharing aanzetten.

moet ik dan nog bepaalde nieuwe netwerken op de PC gaan aanmaken en of eventuele dingen aanpassen op de Mac ?

Gewoon systeemvoorkeuren -> delen -> internet -> start duwen en airport extreme aanvinken

Dan gewoon recht op gekruist UTP’tje in pc, en da moet werken.
Het maakt niet uit wat voor een kabel je neemt, de netwerkkaart in je mac is auto-sensing dus…

[quote:c7203ecc39="DEform"]Gewoon systeemvoorkeuren -> delen -> internet -> start duwen en airport extreme aanvinken

Dan gewoon recht op gekruist UTP’tje in pc, en da moet werken.
Het maakt niet uit wat voor een kabel je neemt, de netwerkkaart in je mac is auto-sensing dus…[/quote:c7203ecc39]

Ow nou dat klink vrij simpel. ga het morgen meteen proberen…
hopelijk werkt mijn PC ook een beetje mee !!!