internet via netwerk

Hallo,

binnenkort verblijf ik bij iemand die een iMac G5 heeft, en verbinding maakt met het internet via USB. mijn vraag is namelijk: Zou ik draadloos kunnen internetten via de iMac?
Ik vermoed dat je misschien op de iMac een netwerk kan aanmaken, en als ik me dan verbind met dat netwerk, een draadloze verbinding heb met mijn ibook.

Graag zou ik weten als het mogelijk is,…
andere oplossingen zijn ook welkom, bedankt!

Klopt. Gaat wel werken zo.

Kweenie... Als je kijkt naar de mogelijkheden van internet delen (in Systeemvoorkeuren>Delen>Internet), dan komt USB in de opties niet voor.

ja, ik zie het in de systeemvoorkeuren.. :( USB lijkt me zo'n rare verbinding voor internet, tegenwoordig is bijna alles draadloos of ethernet.

Maarja, toch bedankt voor de reacties.
Ik zal ginder wel zien als het werkt. :roll:

Dat gaat gewoon werken. Hij kan met de iMac G5 doormiddel van [b:14caa78dca]AirPort[/b:14caa78dca] een [b:14caa78dca]draadloos netwerk[/b:14caa78dca] kunnen aanmaken waarop jij [b:14caa78dca]internet[/b:14caa78dca]..

Nogmaals: dat kan als het internet [i:8e62891944]niet[/i:8e62891944] over USB binnenkomt; althans USB wordt niet genoemd als 'bron' van het internet. Dus ik moet het nog eens zien of het lukt.

Hrm, daar heb je wel een punt Oppie.

/me vraagt zich af welke slimbo het heeft verzonnen om een USB-modem te ontwikkelen. Netwerken over een standaard die geschikt is voor alles behalve… netwerken :sealed: