Ik zit met het volgende probleem. Ik heb een internetverbinding die prima werkt, echter werken de meeste sites waarvoor ik een wachtwoord in moet vullen niet! Zoals:
Gmail
Hotmail
Mijn Postbank (ING)
MSN werkt ook niet…
Ik heb al een paar keer het modem aan en uit gezet, maar dit lost niks op… Mijn huisgenoot zit draadloos op het netwerk en heeft precies dezelfde problemen! Een andere huisgenoot die met XP werkt heeft nergens last van.
Iemand enig idee?! Alvast bedankt!
We hebben veel meer info nodig ben ik bang. Wat bedoel je met "werkt niet"? De site wordt wel geladen neem ik aan, maar je wordt steeds naar de inlogpagina gestuurd? Die huisgenoot ook een Mac? Heel misschien allebei een vage proxy ingesteld die geen cookies doorstuurt (ik roep ook maar wat...)? Blijkbaar kun je wél inloggen op One More Thing: gaat het misschien altijd om HTTPS URLs die het niet doen? Is het zomaar ineens begonnen?
Gmail en ING laden helemaal niet (https). Bij hotmail kom ik wel bij het inlog venster (http), maar na het invoeren van mijn gegevens houdt het op. Zoals ik al zei maakt MSN ook geen verbinding en een downloadprogramma zoals transmission ook niet. Het rare is dat het ook ineens is gebeurd... Werkte allemaal prima tot paar dagen geleden.
Huisgenoot werkt ook op een Mac, maar dan draadloos.
Ik denk dat Hotmail van HTTP even naar HTTPS gaat tijdens inloggen (kun je op die Windows machine even controleren?).
Hmmm, misschien de titel van je vraag veranderen in “https werkt niet”. Ik weet het verder ook niet helaas. Levert Google nog iets op als je je op HTTPS concentreert?
Nee het probleem lig zeker niet bij hotmail... ALLE https sites werken niet. Het rare is dat ik er net achterkom, dat ik via ons draadloze netwerk WEL in kan loggen! Nu snap ik er helemaal niks meer van...
[quote:3c46aea476="Okkexxl"]Het rare is dat ik er net achterkom, dat ik via ons draadloze netwerk WEL in kan loggen![/quote:3c46aea476]
Maar je huisgenoot dus niet?
Ik begrijp maar half van dit artikel maar ik zal een bijdrage doen. Als je in Safari bent, activeer tijdelijk de optie "Toon Ontwikkel-menu in menubalk" in het tab "Geavanceerd" en herstart Safari (voor de zekerheid). Kijk daarna in dit menu (enkel het hoofdmenu, kijk niet in de submenu's) op er [b:89f0c6ede5]geen enkel[/b:89f0c6ede5] vinkje is aangeduid. En ik bedoel dan vooral wat ik hieronder gemarkeerd heb.
Dan pas is het in orde met de basisconfiguratie. Want misschien is het toevallig ook op een paar HTTP-websites… En misschien handig voor anderen bij andere problemen, later.
P.S.: Info getest voor Safari 4 Public Bèta. Onder Safari 3 is het waarschijnlijk hetzelfde.
P.P.S.: Een andere naam van het menu kan ook “Debug” zijn.
P3.S.:
Wacht even, begrijp ik het nog?
[list:bd3ebeef57][*:bd3ebeef57] In alle browsers (heeft het dus geen zin om in Safari naar de oorzaak te zoeken, en omdat Safari de proxy instellingen van de Mac gebruikt en Firefox zijn/haar eigen instellingen heeft*: proxy lijkt niet het probleem).
[*:bd3ebeef57] Op zowel de Mac van TS als die van huisgenoot (dus opnieuw: kan bijna niet aan proxy liggen, en ook niet aan firewall instellingen; eigenlijk kan het helemaal niet aan instellingen liggen).
[*:bd3ebeef57] Bij TS probleem bij ethernet, bij huisgenoot juist via AirPort.
[*:bd3ebeef57] Het is ineens begonnen.
[*:bd3ebeef57] HTTPS pagina's blijven leeg.
[*:bd3ebeef57] Niet bij een Windows computer (dus modem lijkt niet het probleem).[/list:u:bd3ebeef57]Mis ik nog iets?
Laat Window, Activity in Safari nog iets zien?
EDIT: *) in de nieuwe Firefox (3.5, op dit moment, 13 juni 2009, nog in beta) kun je kiezen of je voor de proxy de systeeminstellingen van je Mac wilt gebruiken, of de aparte Firefox instellingen. Vergeet niet dat HTTPS een aparte instelling heeft. (Heet “SSL” in Firefox).
Klinkt voor mij alsof er toch echt ergens gewoon de HTTPS poort wordt geblokkeerd op de router. Anders zou je geen problemen hebben met -alle- HTTPS website :)
Bijvoorbeeld, kan je verbinding maken naar deze site?
[quote:bcac829143="cailin coilleach"]Klinkt voor mij alsof er toch echt ergens gewoon de HTTPS poort wordt geblokkeerd op de router. Anders zou je geen problemen hebben met -alle- HTTPS website[/quote:bcac829143]
Maar dan zou die Windows computer er toch ook last van hebben?
([i:bcac829143]ah, dreamhost: ik zoek iets dat hetzelfde levert, maar véél sneller is…[/i:bcac829143])