internet werkt niet via kabel

Hoi,

ik zit op kot en hier heb ik internet via kabel (telenet). Ik heb nog geen problemen gehad, maar nu kom ik op men kot en hij kan geen verbinding maken met internet. Als ik naar systeemvoorkeuren kijk zegt hij bij

“ingebouwd ethernet” :
ingebouwd ethernet is momenteel actief. Ingebouwd ethernet geeft een doorzichzelf toegewezen IP adres en kan mogelijk geen internetverbinding tot stand brengen.

(met airport heb ik geen probleem, ik versta dat niet ze)

?? :cry:

Als internet hebt via airport,zal je inderdaad bij ethernet geen verbinding hebben. Het is volgens mij of/of en niet en/en.

Je Mac krijgt geen IP adres toegewezen door de router aan de andere kant... Bij mij wil het dan soms nog helpen om de ethernetkaart uit te schakelen, opnieuw op te starten en de ethernetkaart weer in te schakelen. Of anders de router te resetten. Beetje omslachtig, maar als het er weer van gaat werken... :)

mijn airport staat uit, dus ik werk op mijn kabel. maar hoe kan ik deze ethernetkaart uitschakelen? of hoe kan ik een ip toewijzen. maar onder netwerken staat er wel een ip adres.

Wat is een ''kot''??

Trouwens het is nogal verwarrend als je over ''kabel(internet)'' praat. Ik begreep dat je ''kabel internet had'', je kan het beter ''netwerkkabel'' noemen.

Misschien dat er nog een ip nummer staat ingevuld in de ip instellingen. Maar ik heb zelf (nog) geen mac dus kan je niet precies helpen.

Staan de instellingen niet op je ISP internetpagina voor de mac beschreven?

[quote:bdd1d4a309="Slecht"]Wat is een ''kot''??[/quote:bdd1d4a309] kot is een naam, voor een verblijfplaats waar studenten verblijven. Bv dicht bij de school, of toch in de omtrek, vaak een kleine flatje alleen of met mede studenten.

[quote:19aa4e9c77="Slecht"]Trouwens het is nogal verwarrend als je over ''kabel(internet)'' praat. Ik begreep dat je ''kabel internet had'', je kan het beter ''netwerkkabel'' noemen.

Misschien dat er nog een ip nummer staat ingevuld in de ip instellingen. Maar ik heb zelf (nog) geen mac dus kan je niet precies helpen.

Staan de instellingen niet op je ISP internetpagina voor de mac beschreven?[/quote:19aa4e9c77]

hij heeft ook kabelinternet… telenet is een kabelinternet maatschappij in België, + televie maatschappie en telefoon ook … Maar dus wel kabelinternet :wink: :innocent:

ok :)

[quote:fe076420df="cokie"]mijn airport staat uit, dus ik werk op mijn kabel. maar hoe kan ik deze ethernetkaart uitschakelen? of hoe kan ik een ip toewijzen. maar onder netwerken staat er wel een ip adres.[/quote:fe076420df] Ethernetkaart uitschakelen: Systeemvoorkeuren Netwerk --> Toon: Configuratie Netwerkpoorten --> Ingebouwd Ethernet uitvinken --> klik op Pas nu toe. Inschakelen is het omgekeerde proces natuurlijk :) IP adressen kan je op 2 manieren verkrijgen. De meest gebruikte is DHCP, dan krijg je een IP adres van de router. Een andere manier is Statische IP-adressen, dan werk je altijd met 1 en hetzelfde IP adres wat je zelf hebt ingegeven. Moet uiteraard wel kloppen met het adres wat de router aan je computer heeft gekoppeld. Het fijne weet ik er ook niet van...

@ Slecht: heel veel ISP’s weten al niet eens wat een Mac überhaupt is, laat staan dat ze het ondersteuenen. Casema heeft bijvoorbeeld wel van OS 9 gehoord, maar van OSX weten ze helaas niet al te veel… Kijk maar naar dit screenshot bijvoorbeeld:
[img:fe076420df]http://forum.macosx.nl/album_pic.php?pic_id=13056[/img:fe076420df]
En hij’s echt niet bewerkt!