internet wireless delen met pc op een com 21 modem?

Ongetwijfeld is het al een keer gevraagd, en ik heb er ook al naar gezocht, maar een specifiek antwoord heb ik nog niet, of durf ik niet te trekken.

Ik heb nu een breedband-internetverbinding van @home op een pc met een com21-modem. Daarnaast heb ik sindskort een imac g3 waar ik dolgraag ook internet op wil, en het liefst wireless omdat we de draden niet echt kwijt kunnen.

Hoe kan ik dit het beste (en ook niet te duur natuurlijk) bereiken? Ik heb wat over airport gezocht, extreme is niet van toepassing, en lijkt me wel wat, maar ik weet niet of en hoe ik dat kan combineren met de com21-modem.

Moet er dan ook nog iets verandert worden aan de configuratie van de pc met de modem, of kan ik airport (of een evt. andere oplossing) simpel naast de modem zetten en erin prikken (of zeg ik nu iets heel doms?)?

Kortom wie weet raad?
Alvast bedankt.

[quote:665d79a93a="byebye"]Moet er dan ook nog iets verandert worden aan de configuratie van de pc met de modem, of kan ik airport (of een evt. andere oplossing) simpel naast de modem zetten en erin prikken (of zeg ik nu iets heel doms?)? [/quote:665d79a93a]

Je G3 voorzien van een Airportkaartje of USB device(belkin, D-link) daarnaast een Basisstation/router tussen je com21 en je pc plaatsen en je kan aan de slag. Basisstation kan bv een Sitecom, Belkin of linksys zijn, als je heb maar via een browser kan configureren.

Cyberwolf

er draait nu panther op met safari, dus dat zal toch wel lukken? dus ik hoef niks extra's te configureren op de pc? das wel heel mooi.

Je zal je wireless adapter moeten configureren met de software die er bij hoort. Koop je een AirPort kaart, dan de AirPort software, koop je een Belkin, dan de Belkin software...

Verder moet je uiteraard wel het basisstation configureren. Hoe dit moet, staat in de handleiding er van. Daar is geen generieke manier voor.

en welke zou je dan aanraden, airport of belkin?

in andere topics heb ik gelezen dat er in de pc een wifi-kaartje (?) gezet moet worden voor wireless. Maar als ik de bestaande situatie zo laat, dus een internetverbinding met draad naar de pc, en er een router voor wireless tussen zet, hoef ik als ik het goed begrijp niks aparts in de pc te prikken en kan ik internet via de browser configureren?