Mijn internet is sinds de Safari Beta supertraag. Er is niks veranderd van hardware. Ik heb een Ziggo 10 M/bits verbinding. Sommige sites komen snel, andere duren een eeuwigheid, dan heb ik in de tussentijd Firefox opgestart en daar de pagina opgezocht.
Maar ik dacht eerst dat het aan de Beta software lag, maar Firefox is ook niet altijd zo snel als eerst. Het modem is ook al gereset. Ligt het aan de DNS-servers van Ziggo?
De DNS servers van Ziggo in mijn omgeving werken in elk geval prima op dit moment. Maar elke regio krijgt weer andere servers toegewezen voor zover ik weet dus dat kan verschillen.
ik heb een ziggo alles in een pakket met de tweede internet variant. 10 mbit dus. hier gaat alles supersnel en heb ook een onwijs lage ping rate op verschillende sites.
wellicht safari beta de parten speelt? of de dns inderdaad even nalopen…
Safari 4 gebruikt, net als Safari 3, de (optionele) proxy-instellingen die in je netwerkvoorkeuren van je Mac staan. Firefox gebruikt eigen (optionele) proxy-instellingen.
Ik heb geen ziggo, maar mijn internet is sowieso veel slomer dan Online mij wijs probeert te maken. Heb het ondertussen al opgezegd, maar dat OpenDNS ziet er wel het proberen waard uit.
[quote:9ce61e1ad5="Donnie Darko"]Account aanmaken, netwerk toevoegen, OpenDNS Updater installeren en klaar is kees?[/quote:9ce61e1ad5]
Ik neem aan dat je informatie van hun website hebt? Ik ken dat niet, maar ook zonder account en zonder updater kun je gewoon hun DNS servers opgeven bij de netwerk instellingen op je Mac.
Hartstikke bedankt. Ook ik heb Ziggo. Ik vond het altijd behoorlijk langzaam met het openen van websites en had het gevoel dat er een delay in zat. Heb in het verleden al eens met de DNS gespeeld, maar dit had geen resultaat. Dit is een echte verbetering. Als ik een URL intyp, staat hij er in 9 van de 10 gevallen direct. Nogmaals hartelijk bedankt voor deze snelle tip.
DNS is wel degelijk belangrijk. Stel je DNS als de bewegwijzering voor en je internetverbinding als een Ferrari. Al is je Ferrari nog zo snel, de bewegwijzering moet wel efficiënt werken, anders kom je alsnog niet snel waar je zijn moet.
[quote:e4384b0ac5="JJmac"]Wat is bijvoorbeeld dan jullie snelheid? als je bij Ziggo 10 mb hebt?
kbps = hoeveel en de ping?
Hier ben ik dan wel weer benieuwd naar.[/quote:e4384b0ac5]
Ik heb hier thuis 10 Megabit per seconde (All-in-one Plus pakket), en op speedtest.net krijg ik onderstaande resultaten.