Internet.

Ik blijf bij een vriend een weekendje logeren in de ardennen :D en ze hebben daar een windows computer met internet. (Telenet abbonement vast bedrag per maand)

dus kan ik als ik op mijn powerbook werk de draad van internet in mijn powerbook stoppen en dan op internet surfen?

of moet ik dan alles instellen ip adres en als die dingen waar ik niks van begrijp :roll:

Idd... je zal vanalles moeten instellen... We hebben ook een tweede verblijf met daar Telenet-internet... maar dat was een hele toer omdat geïnstalleerd te krijgen, je moest nog een paar instellingen veranderen die niet 'in het boekje' stonden... dus, als het niet onmiddellijk gaat, bel even de hulplijn, ze helpen je wel verder (wel het klantennr. niet vergeten mee te nemen, dat heb je nodig voor als je hulp wil)

ja want mn vader heeft een windhoos laptop en hij steekt dan altijd die draad in en dan kan ie op het internet.

zal al ingesteld zijn (dom dat ik dit zech)

is dat dan ook met een cd dat je die moet instaleren ?

:?

Nee je hoeft zeker niet de cd te installeren!

De configuratie van internet met Telenet is vrij simpel hoor, als je nog met problemen zit vraag maar…

Maar om het makkelijk te maken zou ik in je systeeminstellingen onder netwerk een nieuwe locatie (location) aanmaken!

Is helemaal niet moeilijk… De instellingen van Telenet zijn ook zeer simpel… gewoon dhcp server kiezen en wel zien dat de proxy’s aanstaan… :wink:

idd

gewoon in ‘systeemvoorkeuren’ naar ‘netwerk’ gaan en naar de tab ‘proxy’s’ gaan.

Bij 'webproxy (http) 'moet je “proxy.pandora.be” invullen en bij ‘poort’ “8080” invullen.
Vervolgens ‘gebruik pasieve FTP-modus’ aanvinken en dan nog enkel “pandora.be” invullen bij ‘negeer proxy instellingen voor deze hosts’ Voila vanaf nu zit je op breedband.

Ik hoop wel dat je geen IE gebruikt want dan moet je daar in de preferences ook nog iets instellen, maar ik weet niet meer wat.

Niks ingewikkelds aan.

Telenet in de ardennen!

ollala, Moet je mij eens vertellen hoe je dit doet :slight_smile: