internetbankieren en mac os 10.3, welke bank?

Ik ben particulier lid bij de Friesland bank en ben er zo langzamerhand achter gekomen dat internetbankieren met de apple bij de FB echt niks gaat worden. De b@st@rds! Dus ik moet maar eens op zoek naar een bank waar ik wel kan internetbankieren met Mac OS 10.3.2 (met adsl). Iemand tips? Welke banken doen niet moeilijk over de Mac?

postbank.nl

Rabobank werkt ook goed

Zeker niet de postbank!!!! mijn (zakelijke)girotel online werk echt heel slecht met safari. Zo moet je 3 codes invullen voordat je erin komt - safari kan de naam en reknummer niet onthouden - die zul je dus alle 3 uit je hoofd moeten leren.

Wanneer je echter iets gaat overmaken ontthoud hij wel welke bedragen je eerder hebt overgemaakt - dus stel ooit heb je 10.000 euro overgemaakt en je wilt nu 10 euro overmaken - vult tie doodleuk 10.000 in - je moet dus heel goed opletten!

verder is er een veld waar je 4x 4cijfers kunt invullen als betalingskenmerk. er passen echter maar 3 cijfers in die velden- en is hij inmiddels zelf uit een hokje gesprongen kun je dit niet meer wissen, en moet je alles opnieuw invullen.

verder krijg je een lijst met codes op een lullig papiertje! die moet je dus goed opbergen en altijd bij de hand hebben. Andere banken (rabo bv) heeft gewoon een aparaatje dat de codes voor genereerd, veeeel handiger!!!

ben eigenlijk ook opzoek naar een nieuwe bank omdat ik er zo ontevreden over ben maar het is zoveel moeite om het uit te zoeken, ben dus erg benieuwd naar andere reacties…

groet,

peter

Rabobank werkt hier anders niet, de site + inlogscherm werkt wel. Alleen als ik inlog krijg ik een mooie witte pagina, bagger dus.

[url=http://www.snsbank.nl/]SNS Bank[/url] :D

rabobank , geen probleem... met safari niet de blokkeer pop-upvensters aanzetten..

ABN-AMRO is dè Mac-bank, ik ben er heel tevreden over. De Postbank heb ik vaarwel gezegd. :roll:

Bij postbank.nl gebruik je geen tanlijst meer maar krijg je de tancode per overschrijving direct gesmst dus waar ook ter wereld kan je nu betalingen doen. Zet in safari de autofill uit voor forms dan werkt alles perfect

[quote:224b2ce6d7="ossccar"]rabobank , geen probleem... met safari niet de blokkeer pop-upvensters aanzetten..[/quote:224b2ce6d7]Ow haha, nooit opgekomen, thnx :)

Rabobank, perfect, geen probleem

SNS bank!!

zowel zakelijk al prive gebruik ik het… helemaal goed!

[quote:ec1d503b7b="Klaas Geert"]telebankieren met Mac OS 10.3.2[/quote:ec1d503b7b] Voor alle duidelijkheid: telebankieren òf internetbankieren?

@Intronic: Is al een miljoen keer genoemd in allerlei fora: Rabobank werkt ok, wel de pop-up killer ff [b:ec1d503b7b]AF[/b:ec1d503b7b]zetten voordat je inlogt! 8) (igv Safari)

[quote:fa10c20209="JeePee"]ABN-AMRO is dè Mac-bank[/quote:fa10c20209] Fijn dat het op een mac werkt, jammer dat de bank zélf zo k*t is :(

Bij ABN-AMRO hoef je niet moeilijk te doen met Popup aan of uit of Autofill etc. Het werkt gewoon, wat je ook instelt! 8)

[quote:9774366653="Oppie"][quote:9774366653="Klaas Geert"]telebankieren met Mac OS 10.3.2[/quote:9774366653] Voor alle duidelijkheid: telebankieren òf internetbankieren?

@Intronic: Is al een miljoen keer genoemd in allerlei fora: Rabobank werkt ok, wel de pop-up killer ff [b:9774366653]AF[/b:9774366653]zetten voordat je inlogt! 8) (igv Safari)[/quote:9774366653]

Nou ja, ik boedoel waarschijnlijk internetbankieren (ik wil mijn bankzaken via het internet doen). Wat voor verschil zit er eigenlijk tussen die twee? Of gaat telebankieren alleen via de telefoon, zijn er combinaties van beide? :mrgreen:

iig bedankt voor de (snelle) reacties. Nu beginnen de luxe problemen. Wordt het SNS, Rabo, ABN of misschien toch Postbank? :slight_smile:

Ervaringen, tips etc. zijn nog steeds van harte welkom.

internetrekeningen bij ABN en SNS. ABN internetbankieren krijgt bij mij een 9-, SNS een magere 7 ABN vind ik sneller, overzichtelijker en logischer. maar dat is persoonlijk. ABN onthoud alle eerder ingetypte informatie (rekening, begunstigde etc.) behalve de over te maken bedragen. Goed en makkelijk adresboek. kan makkelijk alle transacties informatie downloaden (per rekening/alle rekeningen, vanaf laatste download/op datum) om in FileMaker overzicht te houden. de identifier van SNS is gebruiksvriendelijker omdat je je europas niet nodig hebt bij inloggen.

Ik zit bij de ING ([url]http://mijn.ingbank.nl/[/url]) werkt ook! Meerdere banken werken op de mac. Volgens mij moet je niet de bank nemen die voor de mac het best werkt maar de bank die voor jou het best werkt!

ABN Amro vind ik zelf een fijne bank om mee te telebankieren... :)

internetbankieren bij ABN Amro werkt perfect. verder zowel zakelijk als prive nooit problemen, en ik kan altijd om mijn accountmanager terugvallen