Internetdeling werkt niet meer

Ik wou weer eens de internetverbinding die ik heb via ethernet delen met m'n iPod (dus via de lucht). Normaal gaat dit prima, maar nu heeft Airport op de Mac een zelftoegekend IP adres en ook de iPod heeft een zelftoegekend IP adres (dus beide met 169.254.*.*). Daardoor kan de iPod niet op het internet via de Mac. Is dit op te lossen? Het is de eerste keer dat ik dit probleem heb, ik gebruik het vaker en normaal werkt het gewoon.

En ja, de Mac zelf kan op internet. Anders was dit berichtje nooit geplaatst :wink:

Waarom gooi je er niet een AExpress tussen? Niet te duur en dan hoeft het delen niet meer... Bovendien kan daarmee audio draadloos naar een eventueel aanwezige HIFI.

Firewall even afzetten.

Ja dag, ik ga geen AExpress kopen voor dat even. Ik ben nu bij iemand op kamers die geen wireless heeft. Thuis heb ik gewoon een router staan met wireless hoor. ;) En de firewall staat uit, daar had ik al naar gekeken.

'locations' zijn in zo'n geval erg handig, aangezien je daarmee nic's aan- en uit kunt schakelen. dat is handig omdat je met dit probleem even alle interfaces (en servers/daemons/clients/services etc..) in 1 keer wilt resetten.

bv. 1 location waarin alleen de airport kaart actief is, eentje met alleen ethernet en één met alle interfaces enabled (default in osx):
dan zet je internet sharing uit, schakel je naar de eerste preset (alleen airport) - even wachten - en daarna weer terug naar een preset waarin zowel ethernet als airport actief zijn. tot slot zet je internet sharing weer aan. alle software die iets te maken heeft met inet sharing is nu gereset, en misschien werkt het nu wel?

overigens; de nic [b:e14119df7d]waarnaar[/b:e14119df7d] je internet shared (airport in jouw geval) krijgt normaal altijd een self-assigned ip.
alleen stiekum heeft ie dan nog een tweede ip-adres. deze kun je in de terminal achterhalen met

ifconfig

Bedankt voor je reactie. Maar het was niet meer nodig. Na een aantal bevoreren scherem en crashes en vele malen herstarten leek het delen weer te werken :) Nu maar hopen dat mijn Mac niet weer bevriest :S