InternetExplorer echt beter dan Safari!

Probeer_eens_in_safari_en_in_IE! Links_werken_wel_in_IE,maar_niet_in_Safari

http://www.citroencx.nl/voorraadlijst.html

_:omdat_spatiebalk_kapot_is.

[code:1:adc78f0f5d] <a href="voorraad/cx20001975nl/beschrijving.html"> [/code:1:adc78f0f5d]

Volgens mij is dit niet echt de W3C HTML standaard, een “A” tag moet ALTIJD eindigen!

dus <a ---------> </a>

Weet ook niet dat het “mag” om een link op een hele tablerow te zetten :o

idd is dit niet OK want het werkt blijkbaar alleen maar in IE. Ik heb het als test eens in Netscape geprobeerd, en wat denk je, het werkt niet!!! 8)

Ok, maar de titel is dus verkeerd. Dit ligt in principe niet aan IE of Safari, maar aan degene die de site verkeerd in elkaar gezet heeft.

Toevallig is IE zo in elkaar gezet dat ie alles slikt, vandaar ook de traagheid van IE :wink:

[quote:870a4f9944="chm"]idd is dit niet OK want het werkt blijkbaar alleen maar in IE. Ik heb het als test eens in Netscape geprobeerd, en wat denk je, het werkt niet!!! 8)[/quote:870a4f9944]

Jupz, FireFox ook niet :slight_smile:

dan ga je toch lekker IE gebruiken, sukkel ! Heb je echt niets beter te doen dan dit soort onzin uit kramen ?

liever traag en goed dan snel en slecht

Daarom heb ik ook een iBookje gekocht terwijl ik voor hetzelfde geld ook een powerfull centrino had kunnen kopen…

[quote:0ff830b35d="levski"]dan ga je toch lekker IE gebruiken, sukkel ! Heb je echt niets beter te doen dan dit soort onzin uit kramen ?[/quote:0ff830b35d]

Rustig maar het was alleen maar een foutje, hou 't gezellig :apple: :wink:

[Een dwarszittende visgraat ingeslikt, levski? Niet flamen, joh.]

Safari is idd ‘a little bit buggy’.
Doe even deze test.

Open deze pagina’s met Safari, Mozilla, Netscape, Firefox, MS-IE:
http://www.klara.be
http://www.klara.be/html/fs_programmas_XP.html

[list:a757a01d4e]Beluister dit programma live
Welk programma is er In de ether?[/list:u:a757a01d4e]
Alle zijn goed [b:a757a01d4e]behalve met Safari[/b:a757a01d4e].
Dat weten ze bij Apple sinds Safari 1.0.
Helpt Feedback of Verstuur bugrapport naar Apple… ?
We zijn al aan versie 1.2.2 en die …developers
hebben die bug nog altijd niet opgelost.

De fout ligt niet in het gebruikte javascript.

[quote:7081425527="michelvdb"][Een dwarszittende visgraat ingeslikt, levski? Niet flamen, joh.]

Safari is idd ‘a little bit buggy’.
Doe even deze test.

Open deze pagina’s met Safari, Mozilla, Netscape, Firefox, MS-IE:
http://www.klara.be
http://www.klara.be/html/fs_programmas_XP.html

[list:7081425527]Beluister dit programma live
Welk programma is er In de ether?[/list:u:7081425527]
Alle zijn goed [b:7081425527]behalve met Safari[/b:7081425527].
Dat weten ze bij Apple sinds Safari 1.0.
Helpt Feedback of Verstuur bugrapport naar Apple… ?
We zijn al aan versie 1.2.2 en die …developers
hebben die bug nog altijd niet opgelost.

De fout ligt niet in het gebruikte javascript.[/quote:7081425527]

Wat bedoel je precies ik krijg in Safari hetzelfde te horen als in Firefox?? :?

Wat een heerlijke berg onzin wordt er toch uitgekraamd.

Er is bij de ontwikkeling van Safari express gekozen voor een strictere parsing (dus je mag minder fouten maken in je HTML), om het programma klein en snel te houden. Dat blijkt dus maar weer uit de voorbeelden. Don’t blame Safari, shoot the webdesigner.

Verder is de ondersteuning van javascript door Safari niet altijd even lekker, maar in Safari 1.2 is dat al veel beter. Ik zal iets wel over het hoofd zien, maar de website van het radiostation werkt bij mij prima en ik krijg ook geluid te horen, op beide pagina’s dezelfde stream.

En als je Safari dan zo’n ontzettend belabberde browser vindt, dan kan je altijd nog gebruik maken van Opera 7.5, Firefox 0.7 of Mac IE 5.x. Niemand dwingt je om Safari te gebruiken.

Een slecht gekozen titel voor dit draadje.

“IE negeert W3C standaard” was een betere kop geweest.

Overigens is dit natuurlijk bewust beleid van Microsoft. Dat bedrijf heeft geen belang bij open standaards die in alle browsers en op alle systemen werken. Integendeel, ze willen het web zo manipuleren dat je alleen met hun producten goed kunt werken. Eén keer raden waarom dat is. Een hint: het heeft met geld te maken…

Jan

http://www.w3c.org

[quote:ac60438082="tennapel"]...Ik zal iets wel over het hoofd zien, maar de website van het radiostation werkt bij mij prima en ik krijg ook geluid te horen, op beide pagina's dezelfde stream...[/quote:ac60438082]De streaming is inderdaad OK. Vreemder verschijnsel is het volgende: Soms is de aanduiding van het lopende programma correct, soms loopt Safari vele uren achter. Zo lees ik nu (22:25) op mijn iMac het lopend programma van 15:05. De streaming is correct. Don't blame de webmaster, hij krijgt helaas geen Mac ter beschikking (blame het hogere niveau bij VRT). Hij test alle nieuwe scripts in IE, Netscape en Opera, door omstandigheden alleen op PC.

Cache legen en cookies wissen helpen niet.

[quote:b3ccaa2dfd="michelvdb"] Soms is de aanduiding van het lopende programma correct, soms loopt Safari vele uren achter. Zo lees ik nu (22:25) op mijn iMac het lopend programma van 15:05. De streaming is correct. Don't blame de webmaster, hij krijgt helaas geen Mac ter beschikking (blame het hogere niveau bij VRT). Hij test alle nieuwe scripts in IE, Netscape en Opera, door omstandigheden alleen op PC.

Cache legen en cookies wissen helpen niet.[/quote:b3ccaa2dfd]

Ik kan nu een enorm flauw antwoord geven en zeggen dat je dit soort berekeningen ook server-side moet doen (in php, of asp of als cgi-script). Daar ben je echter niet mee geholpen. Jammer genoeg weet ik helemaal niets van javascript (en wil dat graag zo houden), maar na wat speuren op Google heb ik gevonden dat de basis van Safari (KHTML) in principe de ECMA-262 standaard ondersteunt ( http://www.ecma-international.org/publications/standards/Ecma-262.htm )

Misschien dat er iets is met functies die wel ondersteunt worden in de javascript versies van Opera, IE en Mozilla, maar niet tot de specs van ECMA behoren.

Fijn dat je me dat flauwe antwoord bespaart. :wink:

Ik zoek verder al was het maar voor die enkele Macgebruikers
zoals ik die de webstek van Klara bezoeken.

Wie meer te vertellen heeft, schroom niet.
:finderoud:

standaard of niet. Ik kies eerder een programma dat ook wat probeerd te maken van sites die niet netjes geprogrammeerd zijn, en dus wel werken dan voor een programma dat alleen met standaards wil werken. Volgens dat artikel op de voorpagina kiest 90% van de mensen op aarde dat ook, dus als je dan toch een kieskeurige browser gaat maken vind ik dat mooi dom. Zeker als je daar geld probeert mee te verdienen zoals mac met zn safari. Zwemmen of verzuipen in de business, maar als je perse zonder reddingsvest wilt gaan zwemmen heb je de kans te verzuipen.

btw, toch gebruik ik safari omdat de pagina’s die ik bezoek daar allemaal prima in werken… maar altijd IE achter de hand, dat zal ik zeker niet de-installeren

raar, ik heb dit week-end n.a.v Klara in Maaseik best wel veel op die site rondgekeken en ben geen rariteiten tegen gekomen. Enkel in Safari gesurft en alles OK, zelfs de Live stream. Als ze daar zeiden de Piccolo Dixieland band loopt nu door Maaseik kwamen ze onder mijn raam voorbij. Hoe goed kan het werken :wink:

groeten

[quote:f362a6aca4="hanzwillem"]standaard of niet. Ik kies eerder een programma dat ook wat probeerd te maken van sites die niet netjes geprogrammeerd zijn, en dus wel werken dan voor een programma dat alleen met standaards wil werken. [/quote:f362a6aca4] Jij hebt zeker nog nooit aan serieus webdesign gedaan? Dan zul je zien wat voor hell het is om een website er in alle browsers hetzelfde uit te laten zien. Hoe dat komt? Doordat bepaalde browsers geen standaarden naleven en er eigen implementaties op na houden.

[quote:b57baf8828="Moos"]raar, ik heb dit week-end n.a.v Klara in Maaseik best wel veel op die site rondgekeken en ben geen rariteiten tegen gekomen. Enkel in Safari gesurft en alles OK, zelfs de Live stream. Als ze daar zeiden de Piccolo Dixieland band loopt nu door Maaseik kwamen ze onder mijn raam voorbij. Hoe goed kan het werken :wink:

groeten[/quote:b57baf8828]

De uren en de minuten berekend Safari idd [b:b57baf8828]niet[/b:b57baf8828] goed, heb er net even naar lopen kijken, de fout zit hierin:

[quote:b57baf8828]
function datumcontrole(){
//lokale tijd berekenen
var lokale_datum = new Date();
var j = lokale_datum.getFullYear();
var m = lokale_datum.getMonth();
var d = lokale_datum.getDate();
var u = lokale_datum.getHours();
var mn = lokale_datum.getMinutes();
var sc = lokale_datum.getSeconds();

//tijdsverschil met GMT in uren
var offset = lokale_datum.getTimezoneOffset();

//GMT
var GMT_datum = new Date (j,m,d,u,mn+offset,sc);
var GMTj = GMT_datum.getFullYear();
var GMTm = GMT_datum.getMonth();
var GMTd = GMT_datum.getDate();
var GMTu = GMT_datum.getHours();
var GMTmn = GMT_datum.getMinutes();
var GMTsc = GMT_datum.getSeconds();
//document.title= GMT_datum;
var Belg_datum = new Date(GMTj,GMTm,GMTd,GMTu,GMTmn+zomeruur(GMT_datum),GMTsc);
document.title= Belg_datum;
return Belg_datum;
}
[/quote:b57baf8828]

BIj de GMT_datum krijg ik onder alle browsers de correcte datum terug, echter bij Belg_datum niet, dan krijg je onder Safari iets heel aders terug dan onder andere browsers, omdat jullie bovenstaande function gebruiken als basis en dus onder safari telkens de verkeerde datum terug krijgen (return Belg_datum;) worden alle variablen daardoor óók verkeerd berekend, zoals "while (anker2 < berekenSecwaarde(uur, min));

@ remier,

Hoe vang je die fout op? Ik ben een leek in die scripts.
Ik ‘vermoed’ dat hun webmaster geïnteresseerd is om
zijn site goed draaiend te hebben.
Je kunt hem vinden op volgend adres:
webmaster@klara.be