Internetradio + i tunes

sinds ik adsl heb wil ik graag in I tunes de url's van internetradiostations zetten. hoe doe ik dat? heb real player en quicktime op mijn Imac (os9). volgens mij kun je een nieuwe stream maken in itunes. marc

iTunes - stations- daar zie je een lijst

Jammer genoeg zijn er nauwlijks internet radio stations voor iTunes. Op de wesites van VPRO, BBC, NOS, KinkFM, etc etc vind je alleen knoppen voor Real of, erger, Windows Media Player
Ik weet ook niet wat we eraan kunnen doen… snif

die lijst heb ik gezien en die bevat standaard al een flink aantal stations uit de VS. daarom leek het me handig nieuwe url's van andere stations te plaatsen.

hm. ok. enig idee hoe ik dat kan oplossen? ander programma gebruiken? zo ja welke? quicktime?

Voor meer iTunes-compatibele radio's kan je altijd eens bij [url=http://www.shoutcast.com/]ShoutCast[/url] kijken.

Je kunt "Open Stream" doen maar dan komt er geen station bij in de radio lijst. De zender staat dan als track in je library

Volgens mij is het niet mogelijk om de lijst van radiostations bij te werken.
Misschien dat je in de broncode van iTunes de verwijzing naar de radioplaylist kan wijzigen… iemand?

Als de playlist op .pls eindigt, dank kan je hem in iTunes openen. Het radiostation verschijnt dan wel gewoon in je Bibliotheek.

real op zich kan geen kwaad als je de oude player maar gebruikt.. :( en die werkt weer niet op OSX :cry:

ogg is een sensatie aan het worden dus er is nog hoop 8)

Wat is er mis met de nieuwste Real? Even opletten als je 'm ophaalt, je moet de gratis 'free' player hebben, ergens in een hoekje klikken

Ik kom ook maar weinig stations tegen die Itunes kan handelen (en die ik dan ook nog interessant vind). Maar ik moet zeggen dat ik persoonlijk zeer tevreden ben over Realplayer. Werkt altijd perfect. Ook video doet ie prima!

kijk maar eens op www.watgeefik.nl en dan de button aan de linkerkant... radio opgezet met mp3 sushi en draaiend onder itunes!!

Ik heb wel eens een station gehad dat wel via iTunes af te spelen was, ook al stond dat niet aangegeven op de site. Vervolgens wilde ik het aan mijn library toevoegen, maar dat is me toen niet gelukt. Hoe doet men zulks?

Gaat vanzelf naar je bibliotheek net als alle liedje die je afspeelt. Overigens is StudioR@dioLEXY prima te ontvangen in iTunes! Mazzel, LEXY.

In de nieuwe versie van Itunes is het inmiddels ook mogelijk om radiostations naar de afspeellijsten te slepen! :)