Internetsharing via Airport werkt niet !

Ik heb (sinds de laatste airport update denk ik) een probleem om via mijn P'book, die via ethernet/Alcatel speedtouch met ADSL verbonden is, internet te delen met mijn andere P'book. Internetsharing staat netjes aan en geeft ook het waaier icoontje met het naar boven gerichte pijltje. Op de andere P'book kan ik ook verbinden en krijg ik een Aiport waaier icoon met volledig bereik. Als ik echter safari opstart krijg ik op geen enkele manier verbinding. Iemand een idee ?

Staat de ander powerbook goed verbind via Airport met DHCP ?

Ja dat staat goed. Met deze P'book kan ik op mijn werk waar we via Aiport Express internet sharen ook zonder problemen het internet op. Het probleem zit hem dus denk ik op de P'book die internet shared.

Weer die laatste airport update, ik zit al een maand zonder draadloos internet :sealed:

Wat dacht je ervan om je netwerkje weer eens compleet opnieuw in de lucht te brengen... 8)

Hetvolgende hielp bij mij:

1. Airport rebooten (zeer klein knopje aan de achterzijde min 5 sec indrukken met puntig voorwerp)
  2. even de boel uit de lucht halen door stroom te ontkoppelen en opnieuw aansluiten
  3. Airport assistant gebruiken (= De truc…! en doe je maar eenmalig, later kun je gewoon configuratietool weer gebruiken)
  4. Even geen beveiligingen (dat komt als alles eenmaal draait)

Succes
Douwe-Jan :wink:

Kijk ook eens naar mijn topic. Ook een soort gelijk ergenis rond onduidelijkheid van Airport. http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=54192

[quote:c1a5aae912="Dbakker"]Wat dacht je ervan om je netwerkje weer eens compleet opnieuw in de lucht te brengen... 8)

1. Airport rebooten (zeer klein knopje aan de achterzijde min 5 sec indrukken met puntig voorwerp)
  2. even de boel uit de lucht halen door stroom te ontkoppelen en opnieuw aansluiten
  3. Airport assistant gebruiken (= De truc…! en doe je maar eenmalig, later kun je gewoon configuratietool weer gebruiken)
    [b:c1a5aae912]4. Even geen beveiligingen (dat komt als alles eenmaal draait)
    [/quote:c1a5aae912][/b:c1a5aae912]

Ok, dat viel dus best tegen… :evil:

[quote:71b5090bcf="bassbug"][quote:71b5090bcf="Dbakker"]Wat dacht je ervan om je netwerkje weer eens compleet opnieuw in de lucht te brengen... 8)

[b:71b5090bcf]4. Even geen beveiligingen (dat komt als alles eenmaal draait)
    [/quote:71b5090bcf][/b:71b5090bcf]

Ok, dat viel dus best tegen… :evil:[/quote:71b5090bcf]

Dat airport inmiddels een drama is is duidelijk. Maar wie weet lukt het ooit. Zie ook onderstaand topic:

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=48986&highlight=