Internetsnelheid Apple TV

De internetverbinding op mijn Apple TV (4th generation) is mega langzaam. Overal in huis hebben we snel internet behalve op de Apple TV.

Wifi bereik wordt aangegeven met 4 puntjes (dus bijna vol bereik). Controlle met speedtest: op mijn iPhone haal ik zo rond de 70Mbps download, ook als ik naast de apple tv sta. Op de Apple TV haal ik 0.16 Mbps download (en een upload van 21 Mbps!!!)

Iemand bekend met dit probleem of heeft iemand een idee?

Heb je je ATV al eens gereset?

https://support.apple.com/nl-nl/HT202118

<p class="cite">Night op 3 november 2020 om 18:16</p> Heb je je ATV al eens gereset?

https://support.apple.com/nl-nl/HT202118

Ja, al meerdere malen

Interferentie van een of meer andere apparaten wellicht? Zet die Apple TV eens op een heel andere plek.

Of gebruik een ethernetkabel. :slight_smile:

Een ethernetkabel gaat helaas niet omdat de router op de benedenverdieping is en de Apple tv op de bovenverdieping.

ik heb nog wat verder uitgezocht. De router staat op de benedenverdieping linksvoor in het huis. De apple tv rechtsachter op de bovenverdieping dus eigenlijk het verste punt van de router, daar zal het hem in zitte n. In het trappengat in het midden van het huis hangt een accesspoint met het idee dat dit voldoende zou zijn. De Apple tv staat dus maar een meter of 4 van dit accesspoint af (met één muur er tussen). Aan de ene zijde van het trapgat (links aan de kant van de router) heb ik volle snelheid an de andere kant van het trappegat heb ik dus geen snelheid… Het enige wat veranderd is, is dat de benedenverdieping sinds twee weken een systeemplafond is gebouwd, kan dit voor deze problemen zorgen?

Toevallig een Dect telefoon in de buurt staan?

Als er veel metaal in dat systeemplafond zit, kan dat zeker een probleem zijn.

All-Father op 3 november 2020 om 19:13

Een ethernetkabel gaat helaas niet omdat de router op de benedenverdieping is en de Apple tv op de bovenverdieping.

Dan gebruik je een homeplug aka powerline setje. Werkt ook prima.

https://tweakers.net/powerline/

Ik heb bij de hoek waar de TV, Ziggo Next en Apple TV kastje staan ook geen ethernet aansluiting. Via WiFi was het niet echt top dus nu via zo’n stekker in het stopcontact een bedraden aansluiting gemaakt. En nu werkt het daar prima, heb een stabiele download van 110 en een upload van 25 wat meer dan voldoende is voor deze apparaten.

Daarna ook op de kamer van mijn zoon dit gerealiseerd voor zijn Playstation, er vloog wel eens een controller door de kamer omdat midden in het spel de verbinding wegviel, sindsdien hier geen last meer van. (wel van rondvliegende controllers maar dat is dan omdat hij verloren heeft)

Bedankt voor de antwoorden. Ik ga het eens proberen met zo’n powerline set.

Een powerline adapter kán hier zeker een oplossing zijn, maar let op: net als bij wifi is er ook bij het gebruik van deze adapters geen garantie dat het goed werkt. Elk huis is anders en je kunt aan de buitenkant niet zien hoe goed het stroomnetwerk geschikt is voor een dergelijke oplossing. Ook dimmers e.d hebben nog wel eens invloed op de resultaten.

Mijn tips:

• Kies voor een ‘goed’ merk (denk o.a. Devolo of TP-Link) en kies voor een variant met een hogere doorvoer snelheid. Met de >1200 Mbps (allemaal theoretische waardes hoor) haal je doorgaans duidelijk betere resultaten dan met de eenvoudigere/karigere modellen ( rond de 500 Mbps)

• Koop de adapters bij een (online) winkel waar je ze evt na een paar dagen testen gewoon weer kunt terugbrengen als de resultaten tegenvallen. Zorg dat je de verpakkingen zo netjes mogelijk openmaakt en bewaart.

• Plaats de powerline adapters te allen tijde rechtstreeks in een stopcontact in de muur, en NIET in een of ander verlengsnoer of verdeelblok omdat de werking kan verstoren/beperken.

succes

<p class="cite">fixar op 4 november 2020 om 17:31</p> Een powerline adapter kán hier zeker een oplossing zijn, maar let op: net als bij wifi is er ook bij het gebruik van deze adapters geen garantie dat het goed werkt. Elk huis is anders en je kunt aan de buitenkant niet zien hoe goed het stroomnetwerk geschikt is voor een dergelijke oplossing. Ook dimmers e.d hebben nog wel eens invloed op de resultaten.

Mijn tips:

– Kies voor een ‘goed’ merk (denk o.a. Devolo of TP-Link) en kies voor een variant met een hogere doorvoer snelheid. Met de >1200 Mbps (allemaal theoretische waardes hoor) haal je doorgaans duidelijk betere resultaten dan met de eenvoudigere/karigere modellen ( rond de 500 Mbps)

– Koop de adapters bij een (online) winkel waar je ze evt na een paar dagen testen gewoon weer kunt terugbrengen als de resultaten tegenvallen. Zorg dat je de verpakkingen zo netjes mogelijk openmaakt en bewaart.

– Plaats de powerline adapters te allen tijde rechtstreeks in een stopcontact in de muur, en NIET in een of ander verlengsnoer of verdeelblok omdat de werking kan verstoren/beperken.

succes

Helaas kwam jouw tip te laat, ik heb een set besteld met maar 600Mbps. Was nog onbekend met dit soort apparaatjes maar ik ben toch verbaasd van werking.

De Apple TV behaalt nu een snelheid van 65Mbps. Niet de volledige snelheid maar ruim voldoende voor Netflix en televise.

Probleem opgelost ???

<p class="cite">TheBigZ op 3 november 2020 om 21:47</p>
All-Father op 3 november 2020 om 19:13

Dan gebruik je een homeplug aka powerline setje. Werkt ook prima.

https://tweakers.net/powerline/

ik heb hier goede ervaringen met Tplink,vrij grote afstand toch nog een mooie speed

<p class="cite">All-Father op 5 november 2020 om 14:25</p>
<p class=”cite”>fixar op 4 november 2020 om 17:31</p> Een powerline adapter kán hier zeker een oplossing zijn, maar let op: net als bij wifi is er ook bij het gebruik van deze adapters geen garantie dat het goed werkt. Elk huis is anders en je kunt aan de buitenkant niet zien hoe goed het stroomnetwerk geschikt is voor een dergelijke oplossing. Ook dimmers e.d hebben nog wel eens invloed op de resultaten.

Mijn tips:

– Kies voor een ‘goed’ merk (denk o.a. Devolo of TP-Link) en kies voor een variant met een hogere doorvoer snelheid. Met de >1200 Mbps (allemaal theoretische waardes hoor) haal je doorgaans duidelijk betere resultaten dan met de eenvoudigere/karigere modellen ( rond de 500 Mbps)

– Koop de adapters bij een (online) winkel waar je ze evt na een paar dagen testen gewoon weer kunt terugbrengen als de resultaten tegenvallen. Zorg dat je de verpakkingen zo netjes mogelijk openmaakt en bewaart.

– Plaats de powerline adapters te allen tijde rechtstreeks in een stopcontact in de muur, en NIET in een of ander verlengsnoer of verdeelblok omdat de werking kan verstoren/beperken.

succes

Helaas kwam jouw tip te laat, ik heb een set besteld met maar 600Mbps. Was nog onbekend met dit soort apparaatjes maar ik ben toch verbaasd van werking.

De Apple TV behaalt nu een snelheid van 65Mbps. Niet de volledige snelheid maar ruim voldoende voor Netflix en televise.

Probleem opgelost ???

ik zag het even te laat,ja fantastisch dit