internetten via mijn mobiele telefoon?

Ik ga binnenkort op vakantie en ik zit er over te denken om mijn laptop mee te nemen, altijd handig. Nou zou het nog handiger zijn als ik ook af en toe even een emailtje kon versturen. Mijn vraag is dus kan dat en zoja wat heb ik nodig? Ik heb een iBook 800 MHz met OSX 10.2.5 en een SonyEricsson T200 zie: [url]http://www.sonyericsson.com/nl/spg.jsp?template=PS1&B=ie&PID=9975&LM=PSM_V&gal=105/[/url]

Alvast bedankt!

grtz Suzanne

dat zou moeten kunnen ja, aangezien volgens de specificatie de ericsson een modem heeft. je hebt dan wel een kabel nog van de telefoon naar de ibook. dat moet te koop zijn bij de telefoonwinkel denk ik zo. je belt via het buitenland in op het nederlandse inbelnummer en emailen maar.

Indien je alleen voor email je mac wil meenemen: lekker thuislaten die spullen en bij internetcafe's je mail halen en sturen. veel goedkoper! Onlangs in Egypte geweest: nog geen 1,5 euro voor een uurtje surfen/mailen zonder dat je iets hoeft mee te slepen.

Inderdaad, tegenwoordig vind je overal wel een internet cafe. en alleen je iBook meenemen voor email is zonde en dan is er tijdens vakantie altijd het extra risico van diefstal. kennsissen van mij waren onlangs in Sri Lanka en ook daar een internet cafe. Zelfs de mogelijkheid om via internet te telefoneren via Net2Phone (wel windows). dat is dus mailen, surfen en bellen tegelijkertijd voor een habbekrats. Maar je kan je iBook ook meenemen om ter plaatse meteen je digitale foto's of film op te slaan en te bewerken. en dat is tijdens de vakantie wel weer leuk als je even niets te doen hebt of het weer wat tegenzit.

Ja PeterK, heeft wel een punt.

Ook gebruik je het alleen om te mailen, tzal toch een dure grap worden.
Internetcafé is de oplossing.

Greetz