Internetverbinding in mijn netwerk niet stabiel

Ik ben een leek op netwerk gebied en heb vorige week onderstaand netwerk aangelegd. Helaas valt een paar keer per dag de verbinding met internet weg. Alleen een dummy update van de Airport herstelt de verbinding weer. Wie kan mij helpen?

• ADSL van Cistron via Lucent CellPipe modem.
  • Airport Extreme, connect using Ethernet, configure using DHCP, distribute IP addresses, share single IP address, use 10.0.1.1 addressing.
  • PowerBook G4, 1,5 Ghz, 1 GB, OS 10.3.4, connect using Airport, configure using DHCP.
  • IMac G4, 800 Mhz, 512 MB, OS 10.3.4, connect (to Airport) using built-in Ethernet, configure using DHCP.

Ik heb dit probleem ook gehad. Bij mij lag het aan de DNS-server instellingen van mijn provider chello. Vraag bij je provider alle dns-servers op en pak als eerste een andere dan diegene die nu staat ingesteld. wellicht gaat het dan beter

dns ip adres verander je je in de airport admin utility

Wat ook een probleem kan veroorzaken is de DHCP server. Je geeft aan dat die in de Airport aan staat. Als jouw ADSL modem nou ook nog een DHCP server bevat, dan heb je twee van die beestjes op je netwerk en dan gaat het mis. Je kunt dat dan oplossen door in het Airport Base Station de DHCP server uit te schakelen.

[quote:1f25a1b7d9="macpro"]Wat ook een probleem kan veroorzaken is de DHCP server. Je geeft aan dat die in de Airport aan staat. Als jouw ADSL modem nou ook nog een DHCP server bevat, dan heb je twee van die beestjes op je netwerk en dan gaat het mis. Je kunt dat dan oplossen door in het Airport Base Station de DHCP server uit te schakelen.[/quote:1f25a1b7d9] Of die van je modem. Maakt dus eigenlijk geen drol uit :p zolang er maar geen 2 tegelijk draaien ;) (lees: overlappende subnet's...maar daar gaan we in jouw situatie maar niet van uit :p)

Inderdaad, modem bevat ook DHCP server. En het lijkt erop dat het probleem nu verholpen is. Verbinding is nog steeds OK. Bedankt!