Internetverbinding MBP opeens zeer traag, uitstekend op PC

Beste

Dit is de eerste keer dat ik hier iets post, aangezien ik normaal altijd het antwoord op mijn probleem onmiddellijk vind.
Deze keer niet dus, ik zie dat vele een soortgelijk probleem hebben/ hadden maar ik heb nog niets gevonden dat me kon helpen.

Ik heb mijn MBP nu ongeveer een 2 jaar, en ik ben er zeer tevreden van. Vorige week echter viel mijn netwerksnelheid volledig in het water. Aangezien ik in examens zit is dat op zich geen probleem, maar nu begint het me wel enorm te storen.

Wat u moet weten:

-Ik woon in België (ik weet niet of dat iets uitmaakt maar ik zeg het er toch bij).
-Volgens speedtest is mijn downloadsnelheid 1.51 Mbps (!!) terwijl die op de pc 44.5 Mbps bedraagt.
-Ik heb als enige een mac, de rest hier thuis werken allemaal met PC en deze werken zoals normaal.
-Ik heb 2 internet aansluitingen (telenet en belgacom, vraag me niet waarom, mijn stiefvader is verdeler en wou ze per se allebei).
-Ik heb geen internet beperkingen bij beide providers.
-Ik gebruik geen airport maar een gewone modem die beide providers geplaatst hebben.
-De download snelheid is op de telenet verbinding 2.5 Mbps en op de belgacom 1.5 Mbps.
-Ik heb beide modem’s al eens ge-reset, alsook de macbook.
-Ik heb de firewall al eens uitgezet, merkte geen verschil dus die staat weer aan.
-Er zijn geen werkzaamheden geweest, er is niets aan het internet veranderd, het probleem is er van de ene moment op de andere gekomen.
-Ik heb geen verstand van DNS en dergelijke netwerktermen.

Hopelijk kan iemand mij helpen!

MVG
De Lanke

Kan het zijn dat je op het draadloze netwerk in de buurt zit? Zo nee zou je kunnen proberen de netwerk instellingen
weg te gooien van beide netwerken en deze opnieuw te verbinden en alle gegevens invoeren.

Succes!

MVG

Maarten

Je zat er meteen recht op, heb alles verwijderd en opnieuw verbonden en zo te zien is het al in orde! Zo lang zitten zoeken en zo een simpele oplossing… Hopelijk blijft het zo.

Alvast bedankt!

MVG

Lanke