internetverbinding valt stil, maar verbreekt niet

Ik heb eindelijk weer ADSL (Basic, via Wanadoo), maar het loopt niet helemaal lekker. na een tijdje (half uur ongeveer) vindt ie geen pagina meer, en valt alle dataverkeer stil. De verbinding blijft wel gewoon bestaan, maar ik kan er dus niets meer mee. Als ik de verbinding verbreek, en opnieuw verbinding maak, doet ie het weer, maar dus weer voor twintig minuten/half uur, dan houdt het weer op. Behoorlijk vervelend.

Ik heb een Imac G4, draai OSX 10.3.4 met alle laatste updates, en maak dus ook verbinding via de PPTP verbinding van OSX. Ik dacht eerst nog dat het aan progjes als Mlmac of azereus lag, maar als ik die niet draai, doet ie het ook.

Iemand enig idee?

ik heb er geen oplossing voor, maar had wel de zelfde verschijnselen. maar dan met mijn wanadoo inbel account. wel door blijven tikken maar geen web en mailverbinding. ik heb ze er over gemaild en kreeg het vage antwoord dat ze iets aan de "server" hadden veranderd. er veranderde niets en aangezien ik ook andere inbelaccounts heb ben ik met een andere in gaan bellen, die probleemloos werkt.

hopelijk is het geen wanadoo-bug…

Hai ik heb eigenlijk het zelfde probleem, Ik dacht dat het een netwerk overload zou zijn (poisonend, mlmac, edonkey, aquicition) Is het ook wel geweest maar ik maak ook gewoon mee dat de verbinding niet helemaal doet wat ie zou moeten doen. Bij andere gebruikers op de zelfde verbinding met een windhoos bak, gaat het wel goed. Ik heb een casema(wanadoo) broadband basic (1024DL 128UL) via een Sitecom router en een motorola modem. Ik heb eigenlijk het gevoel dat het aan de router zou kunnen liggen. (of ik moet accepteren dat mijn verbinding toch niet zo snel is als ik zou willen).

Ik klooi gewoon verder Thanx. en Marty Succes.

Hetzelfde probleem deed zich bij mij voor.Mijn (nood)oplossing was : computer uitdoen, alle stekkers eruit en weer erin, weer starten. Een uurtje alles o.k. en dan weer hetzelfde.Keek bij mijn provider, zonnet, bij de mededelingen : men was de bandsnelheid aan het opwaarderen.De fabrikant van de router gebeld (etech) diverse keren in de wacht gezet a € 0.45 p/m. Mijn internetstoring bleek aan de opwaardering bij zonnet te liggen. Men gooit je plat met hun "aanbiedingen" via je email., maar fatsoenshalve een email over die tijdelijke storing kon er niet af. Wellicht dat jullie storingen identiek zijn!

hmm,,

Het zou kunnen, dat Wanadoo net bezig is de boel op te waarderen, tegelijk met mijn eerste hernieuwde dagje ADSL. Ik zal het even in de gaten blijven houden. Het lijkt ook niet een fixed instelling te zijn van mijn Imacje, want hij doet het soms na twintig minuten, soms na drie kwartier…Laten we hopen dat het zich vanzelf oplost, want het is behoorlijk vervelend.

[quote:e0f2221d1c="Rutger1981"] Ik heb een casema(wanadoo) broadband basic (1024DL 128UL) [/quote:e0f2221d1c]

Hetzelfde. Met dezelfde klachten. Niet meer zo hevig als voorheen, voordat ik erachter kwam dat de kabelaansluiting niet goed gedaan was; er zitten weerstanden in het kabelding in de muur, wat inlogproblemen veroorzaakte met de modem.

Bij Casema / Wanadoo valt inderdaad soms even het dataverkeer uit. Bij mij levert het na een tijdje zelfs een verbreking van de verbinding op, waardoor ik tot een half uur moet wachten voordat ik weer toegelaten wordt. De laatste weken is dat niet meer vaak gebeurd, maar daarvoor met regelmaat.

Sorry, ik kan ook geen oplossing bieden voor dit probleem. Maar je bent niet de enige, ek klaag ook alleen maar even mee. Bah, Casema is maar niks…