Internetverbinding zeer traag op iMac

Hallo!

Ik heb sinds 2 dagen Internet Intensief 8000 van @Home, wat dus neerkomt op 8mb/sec downloadsnelheid in theorie… Ik verwacht niet dat de snelheid echt zo hoog zal zijn, maar ZO traag is mn iMac nog nooit geweest met webpagina’s openen.

De nieuwe modem is aangesloten op een NetGear-router. De Windowslaptop van mn vriendin is dan weer wel ‘redelijk’ snel op internet te krijgen. Airport verslagen door een Windows-netwerkkaart?! Thuis (ik zit nu op kamers) heb ik er overigens geen last van; daar hebben we een router aangesloten op een Chello Classic-modem (ook 8mb/sec), en daar is de snelheid optimaal.

Iemand enig idee waar het aan kan liggen? Internet Connect geeft aan dat het signaal van de router naar de iMac optimaal is. En toch doe ik er intussen al meer dan een uur over om iTunes 7 te downloaden… (25mb)

Wat meer gegevens over mn Mac:
MacOSX 10.4.7.
iMac Intel Core Duo
1gb RAM

Sinds @Sloom de snelheid heeft verhoogd van 5000 naar 8000 Mbits is het hier ook traag. En op www.troublesathome.nl zul je meer klachten kunnen lezen. Wat wel eens wil helpen is het kabelmodem een tijdje (half uur?) uitzetten. Maar jij hebt het over een nieuwe aansluiting, dus dan zou dat eigenlijk niet moeten gelden.

[quote:e6242ac3d8="macpro"]En op www.troublesathome.nl zul je meer klachten kunnen lezen.[/quote:e6242ac3d8] Ja, gek hè? :sealed:

Van mijn eigen ftp-servers haal ik hier een strakke downloadsnelheid van 1 MB/sec – precies volgens specificatie. Dus het probleem lijkt me bij de router te liggen. En dat is makkelijk genoeg te testen: kabel van de modem rechtstreeks in je Mac pluggen. Als dat geen verbetering geeft, idem bij de pc en vervolgens aankloppen bij AtHome. Geeft het wel verbetering, zou ik eens kritisch naar die NetGear kijken.

probleem verholpen:

Ik heb rechtstreeks een kabel getrokken van de router naar de iMac. Ofja echt ‘verholpen’ kun je het niet echt noemen, aangezien de router (die ook van @home afkomt trouwens) eigenlijk gewoon goed draadloze verbindingen moet kunnen leggen.

Nouja, dan maar nog een draad aan de iMac hangen :?

[quote:4b483bb1f1="Timberling"]Ik heb rechtstreeks een kabel getrokken van de router naar de iMac. Ofja echt 'verholpen' kun je het niet echt noemen, aangezien de router (die ook van @home afkomt trouwens) eigenlijk gewoon goed draadloze verbindingen moet kunnen leggen.[/quote:4b483bb1f1] Dat kan-ie vast ook wel, maar ik ken die NetGears niet. Wellicht dat anderen je kunnen helpen met de instellingen van dat ding?