Internetverbinding

:D Heb zojuist OS-Tiger geinstalleerd op mijn powerbook. Internetverbinding via Airport werkt prima. Als ik via account mijn emailprogramma's automatisch laat opstarten, krijg ik een foutmelding van het programma 'internetverbinding' verbinding is mislukt omdat er geen telefoonnummer is opgegeven, maar ik ben dan al via internet verbonden?! Als ik op ok klik, is het goed. Start nu handmatig mijn email-programma, dan geen enkele foutmelding. Wil toch liever alles automatisch opstarten.Tips??? groet VeeBee

Onder systeemvoorkeuren -> netwerk; even de gegevens controleren!

:? Bij netwerk is alles zoals het was.(volgens mijn notities). Moet ik dan ergens een telefoonnummer invoeren? Ik zou ook niet weten welke. En waar? Moet ik misschien iets in het programma 'internetverbinding' uitzetten?? Ik heb dit voorheen nooit gehad. Na opstarten van de compu gewoon verbonden met internet via mijn airport, maar wil van die stomme melding af. Tanx alvast. VeeBee

Kan het misschien zijn dat je emailprogramma eerder opstart dan je airport verbinding? Als dit het geval is kan het programma uiteraard geen verbinding vinden en gaat er dan om vragen. Je kunt via account de volgorde van het opstarten van programma's wijzigen door ze naar boven of naar beneden te slepen. Anders is er toch iets mis in je instellingen ben ik bang. Succes!