Intershop software voor Mac OSX

Hallo Forum,

Ik ben op zoek naar Mac OSX software voor het bouwen, inrichten en onderhouden van een (kleine) internetshop. Al wat ik vind op internet is Windows georrienteerd maar ik maak liever geen gebruik van VirtualPC7 omdat ik de ervaring heb dat dergelijke programma’s vaak niet voor 100% goed werken op een Windows emulator.

Mijn vraag is: Is er wel intershop software verkrijgbaar voor Mac OSX ?
Zo ja, wat is je ervaring daarmee ?
Zo nee, wat is een geschikt programma om te draaien op VPC7 ?
Ik denk zelf aan het programma dat te koop is op http://www.easyshopmaker.com.

Alvast bedankt voor jullie input, groet Wim.

Verwijderd

http://www.oscommerce.com/

Hier kan je een complete winkel zo downloaden (Open Source) en aanpassen aan je eigen behoefte.
Let wel, je moet wel MySQL en PhP hebben draaien op je Web-Server. Maar ik kan je zeggen uit ervaring dat het goed werkt en je hebt dan in 10 min. een complete winkel in de lucht.

Moet je natuurlijk wel de Linux/Unix versie downloaden :lol:

@ Martiniman en TRML,

Bedankt voor jullie snelle reaktie.

Nee, ik wil absoluut geen eigen server draaien, de oplossing die ik zoek moet bij voorkeur volledig client-side draaien en mag alleen gebruik maken van javascript. Ik maak gebruik van PayPal Buy buttons in mijn shop zodat het bestel en afreken gebeuren wordt uitgevoerd door de PayPal server die de klant op het juiste moment een pagina voorschotelt voor de Shopping Cart en de Check-Out.

Als ik alle HTML pagina’s met produkten en PayPal knoppen moet gaan bijhouden in GoLive gaat mijn dat teveel tijd kosten. Om die reden zoek ik een simpel beheer programma die de klus vereenvoudigd en mij tijd kan besparen.
De site, met daarin de shop, komt te staan op de 25 MB webruimte die mijn ADSL internetprovider mij ter beschikking stelt.

Ik heb op dit forum inmiddels wat info gevonden over “eOrderingX Complete” en wellicht is dat wat voor mij. De demo die ik zojuist heb gedownload stopte al na 1x opstarten omdat mijn 20 dagen Trial periode al voorbij zouden zijn. Nog nooit iets van deze firma gedownload en direkt al zo’n melding. Lekkere demo dus.

Graag jullie reaktie, alvast bedankt, Wim.

@ MacUser:

Als je een winkel wil maken met een stuk of 6-10 producten dan is dat op die manier nog wel te behappen, maar heb je een winkel met 200 of meer producten dan is het gebruik van MySQL en PhP toch zeker wel aan te raden. Het onderhouden van een dergelijke winkel is veel sneller dan voor elk product een eigen HTML pagina te maken. :lol: :lol: