"Invalid From header", weer een minpuntje voor Apple. :-(

't Is toch wel jammer... Nu heeft Mail zo'n handige functie om mail te "redirecten". Maakte ik op zich nooit gebruik van, tot ik vandaag weer eens mailtjes kreeg van mijn favorite stalker. Leek me leuk om deze i.p.v. te bouncen (wat wel werkt) eens te redirecten naar abuse@pandora.be, haar provider. Als die een mail krijgt die direct van haar afkomstig lijkt te zijn kon dat wel eens een leuke mail wisseling opleveren tussen haar en de provider.

Wat krijg ik tot mijn verbazing na een poging tot redirecten?

[img:e7e052c572]http://www.folosa.com/uploads/data/media/39/from_header.jpg[/img:e7e052c572]

Wat is dat nou weer voor KUL! Apple stopt een leuke optie in hun mailer en vervolgens weigert hun eigen mailserver dit truukje te slikken!!! Moet ik weer terugvallen op mijn eigen mailserver, die pikt het wel gewoon.

Echt weer een geweldig minpunt voor Apple in mijn ogen (of leg me uit waarom ik het mis heb) om iets leuks te implementeren en dat dan vervolgens zelf op je mailserver te weigeren! :evil:

waar zit die optie als ik vragen mag???

"weer" een minpuntje van apple

Weer? Mis ik iets?

[quote:8207880091="Zout"]waar zit die optie als ik vragen mag???[/quote:8207880091]

Ik heb 'm gewoon in mijn toolbar gezet…

[img:8207880091]http://www.folosa.com/uploads/data/media/39/toolbar.jpg[/img:8207880091]

…maar hij staat ook gewoon in je “Message” menu…

[img:8207880091]http://www.folosa.com/uploads/data/media/39/menu.jpg[/img:8207880091]

[quote:c0288d2004="senne"]"weer" een minpuntje van apple

Weer? Mis ik iets?[/quote:c0288d2004]

Nou, het is niet allemaal rozengeur en manenschijn (in mijn ogen) in Apple land. Heb wel wat meer klachten. Maar gelukkig is Apple in de verste verte nog niet zo schofterig als Microsoft, dus ik ga echt niet “terug switchen”. :smiley:

IRuben,

Wellicht heb je hier al aan gedacht, toch doe ik een poging. Kan het te maken hebben met het feit dat de smtp van de .mac account het ziet alsof jij mails verstuurt die hij niet kan matchen met je account. Bijna alle providers zijn beveiligd om misbruik te voorkomen. Het gebruik van iemand anders account om spam te versturen bedoel ik dan. Wellicht reageert de server dan op de mismatch tussen jouw adres en het adres van die pandora spammer. Vaak wordt dit ook wel gemeld als “we don’t relay”.
Just my 2 cents…

Daan

[quote:7d1b60f403="dvdooren"]Wellicht reageert de server dan op de mismatch tussen jouw adres en het adres van die pandora spammer. Vaak wordt dit ook wel gemeld als "we don't relay".[/quote:7d1b60f403]

Zoiets dacht ik dus ook. Door die “redirect” lijkt het natuurlijk alsof die Pandora trut een mail via mijn account probeert te verzenden. Op zich misschien wel “netjes” dat Apple dat niet toelaat, maar aan de andere kant wel erg stupid als ze zelf zo’n functie in hun mailer stoppen. :stuck_out_tongue:

Gelukkig laat mijn eigen mailserver het wel toe, maar het blijft flauw.

Hehe.

iRuben, waarschijnlijk heb je weer zitten kloten, want dit werkt heel gewoon hoor. Niks speciaals van de .Mac server of Apple, maar het aloude redirecten is standaard blabla van iedere SMTP server. Dus ook die van .Mac.

Ik heb het zojuist nog even geprobeerd en het werkt zonder problemen. Je krijgt een extra header, genaamd:

[b:08a770dddc]Resent-From:[/b:08a770dddc] Evert Jan de Groot <blabla@mac.com>

Niet meteen beginnen te brommen op Apple dus! Anders mailbomb ik je vanaf Pandora totdat je terugverlangt naar dat lieve meiske dat zo graag aandacht van je wil! 8)

[quote:b8dc245805="araminta"]Niet meteen beginnen te brommen op Apple dus! Anders mailbomb ik je vanaf Pandora totdat je terugverlangt naar dat lieve meiske dat zo graag aandacht van je wil! 8)[/quote:b8dc245805]

:stuck_out_tongue: Is dat zo? Hier werkt het nog steeds niet… balen… maar ik heb ook erg veel mailservers in mijn lijstje staan, waar kan ik die wegflikkeren?

En dat spammen is wel min of meer voorbij nu… vuur met vuur bestrijden is TOCH de beste oplossing, aan de kneuzen bij Pandora heb je niets.

[quote:95e212c8c5="iRuben"]maar ik heb ook erg veel mailservers in mijn lijstje staan, waar kan ik die wegflikkeren?[/quote:95e212c8c5] Lekker makkelijk :P

het bestand com.apple.mail.plist openen in texteditor. het bestandje staat in de map ~/Library/Preferences/

Dus lekker handmatig :evil: