Inzending: Kijk uit met Cocktail

[quote:ad49371d2c]Dag Adriaan,

Allereerst mijn complimenten voor je site. Ik ben een anonieme donateur. Vermelding en verkrijgen ruimte zou niet moeten. Dat is veel te kostbaar en dat kan beter door jullie gebruikt worden.

Ik mail je omdat ik niet weet hoe ik op het forum kom en de mededeling serieus is.

Het betreft programma cocktail, de utility tool. Deze staat nu prominent onder het kopje hot apps.

Ik heb gisteren versie 2.1 op mijn Imac 17inch gezet. Alles zag er mooi uit en het leek goed te gaan. Vervolgens heb ik het ook op mijn powerbook g4 geïnstalleerd.
Echter, ik ga weer met de imac aan de gang maar krijg een kernel panic. Systeem uitgedaan en opgestart. Alles van cocktail verwijderd maar na ca 4 minuten weer kernel panic. Dit bleef zo doorgaan. Tot mijn ontsteltenis bleek dit ook op mijn powerbook te gebeuren. Ook kernel panic om de 3 a 4 minuten.

Afijn, je raadt het al. Uiteindelijk alle data onder os9 geback-upd en daarna osx opnieuw geïnstalleerd met behoud van gebruikers etc.
Dat lukte wonderwel. Na ca 140 mb te hebben gedownload en geïnstalleerd via updater is systeem weer ok. (en dat dus 2 keer moeten doen en dus veel tijd gekost)
Nu journaling aangezet en hopelijk voorkomt dit dergelijke fratsen in de toekomst.

Kortom, advies is om uiterst bedachtzaam te zijn met Coctail. Ik had probleem onder oudere versie van osx en nu dus ook onder 10.2.6.

Tot slot, prima om wat strakker de etiquette te volgen op de overigens fantastische site. Succes met macosx.nl

Vriendelijke groet,

[color=darkred:ad49371d2c]Anonieme Donateur[/color:ad49371d2c][/quote:ad49371d2c]

Ik moet er even bijzeggen dat ik zelf geen problemen heb ondernomen. Kunnen andere mensen hun ervaringen hier plaatsen?

Kweenie... heb wel kuren sinds ik hem erin heb gehad....

iMac 500 DV SE, 512, 30, 10.2.6

Vele malen de mededeling bij opstarten dat ik 'm maar weer eens uit moet zetten, of herstarten… Hmmmmmm… Diskwarrior 3?

OFF: (Sorry maar k kan het niet laten)

Hij WAS dus een anonieme donateur he :? er staat een naam onder dat stukkie. (tenzij die naam do’n John Doe naam is is het mischien wel zo beleefd of zijn anoniemiteit te waarborgen en de naam er weg te laten…denk je ook niet?) :roll:

Heb Cocktail draaien als enige tool naast Disk Utility op mijn iBook en geen problemen. De tool doet wat deze moet doen... A.D. heeft misschien journaling aangezet onder cocktail en dat zou inderdaad problemen kunnen geven. Naast Cocktail gebruik ik vanaf een bootcd Drive10 en Norton System Works.

Ik heb ook problemen gehad met Cocktail en daarom gebruik ik het eigenlijk niet. Ik kon mijn hele harde schijf weer wissen en een schone installatie toepassen, want een archiveer/installatie loste niet alle problemen op...

Gebruiken doet iedereen dus op eigen risico. Wellicht is het handig om dit bij Cocktail te zetten, of het niet meer als Hot App aan te raden. :expressionless:

Hmmm bij welke actie krijgen jullie problemen dan? Cros scripts? prebinding? Anders? Ik heb zelf geen problemen er me maar ja..

groet :mrgreen:

Mijn g4 had de laatste tijd veel kernel problemen. Wat blijkt? Journaling enabled werkt niet met Norton.

Heb ik van Mac OSX hints en Symantec site.

Norton eraf gegooid en alles draait weer als een zonnetje met Journal enabled en Coctail.

Ik heb cocktail draaien op mijn iBook 800MHz. Nooit problemen mee gehad. Ik draai cron scripts, ik heb journalling aangezet, ik gebruik pre-binding, force empty trash en ook het wissen van de caches. Alles gaat prima. Misschien ligt het aan bepaalde configuraties?

Cocktail doet toch niet echt iets ander dan wat je normaal ook al zou kunnen? Of zit ik daat nou verkeerd mee?

Ik heb wel één probleempje met cocktail, dat zou in de nieuwste versie verholpen moeten zijn maar dat is niet zo. Als ik cocktail gebruikt heb staan de pijltjes onderaan ipv boven en onder de scrolbar. Da’s alles.

Geen problemen tot nu toe(en gebruik het al een tijd en regelmatig).Gebruik geen journaling. Het probleem ligt denk ik niet bij Coctail zelf maar bij de combinatie van Coctail icm andere geinstalleerde programma's.Maar welke???