Inzoomen op e-mail

Even een vraagje.

Als ik met Mail een e-mail wil lezen, dan kan ik gemakkelijk inzoomen door “Appeltje +” te gebruiken. uitzoomen kan met “Appeltje -” Prima, want de tekst is nogal klein op mijn 17" iMac.
Als ik echter een e-mail beantwoord en ik gebruik “Appeltje +”, dan kiest hij een groter lettertype in het bericht en zoomt hij niet in. Weet iemand hoe je dan moet inzoomen?

Ksnap waar je heen wilt. Een mooie oplossing kan ik niet vinden (op 1 mailtje inzoomen).

Wel kun je met Command+Option 8 het in- en uitzoomen van je hele scherm activeren.
Vervolgens met Command+Option = en met Command+Option - in- en uitzoomen.

Command+Option = alt+appeltje
De - en = die op het alfanumerieke gedeelte zitten, die bij nummeriek werken niet.

Meer info te vinden onder systeemvoorkeuren/toetsenbord en muis/toetscombinaties.

Succes! :apple:

Zou dat misschien komen omdat je een mail in HTML formaat schrijft? Bij platte tekst heb je er misschien geen last van.

@ RaceEend. Is inderdaad een mogelijkheid. Maar echt lekker werkt het niet. Je beeld is groter dan je beeldscherm, waardoor het lastiger bedienen is,

@ robertkat. In Mail kan je kiezen tussen RTF en platte tekst. Voor zover ik begrijp kan HTML niet. Het maakt trouwens niet uit of ik RTF converteer naar platte tekst. Als ik dan Appeltje Plus doe, dan wil Mail het bericht weer terug converteren naar RTF.

Het moet toch op een simpele manier mogelijk zijn om in te zoomen? :?

Even dit draadje reanimeren.

Heeft iemand enig idee? Volgens mij is het een simpele vraag. Alleen het antwoord is zo moeilijk…

[quote:831aaa55c0="RaceEend"]Ksnap waar je heen wilt. Een mooie oplossing kan ik niet vinden (op 1 mailtje inzoomen).

Wel kun je met Command+Option 8 het in- en uitzoomen van je hele scherm activeren.
Vervolgens met Command+Option = en met Command+Option - in- en uitzoomen.

Command+Option = alt+appeltje
De - en = die op het alfanumerieke gedeelte zitten, die bij nummeriek werken niet.

Meer info te vinden onder systeemvoorkeuren/toetsenbord en muis/toetscombinaties.

Succes! :apple:[/quote:831aaa55c0]
met je muis kan je het gedeelte bekijken wat je wilt, dit is meer een functie voor slechtzienden zodat ze dde hele desktop kunnen zien.

daan.