Iomega 500 HD USB wil niet meer mounten

setup : 2x iMac 24" 10.5.6..wired.. naar airport Xtreme, met daaraan Iomega 500 GB HD (via USB)

De Iomega 500 bevat foto-collectie en wordt via time-machine ook voor beide iMacs gebruikt.
Vandaag plots oranje knipperlichtje op Airport Xtreme…
Iomega aan iMac gehangen… "repair disk’ uitgevoerd, "disk appears to be OK " na ‘repair’

en toch wil de 500 niet mounten, noch rechtstreeks op de iMac, noch via de airport… die opnieuw knipperend oranje lichtje geeft…

Wat nu ? Heeft iemand een oplossing aub ?
thanks !

Het zijn twee losstaande problemen.

De Iomega heeft net als de iMac misschien een herstart nodig, ik heb dat ook wel eens met mijn Ultramax gehad. Probeer anders ook eens of hij op Firewire bijvoorbeeld wel werkt (als dat er op zit) of een andere stroomvoorziening.

De AP geeft aan dat er iets mis is, hij kan namelijk geen internetverbinding vinden.

de Iomega heeft enkel USB. ik probeerde een herstart.. doch geen oplossing.

Ik checkte de drive ondertussen ook met “drive genius 2”
hij hengt mometeel op de iMac… ook hier “drive appear to be OK”
doch bij een poging om vanaf hier te mounten krijg ik volgende error:

Mount failed for device ‘disk1s3’ with ‘Operation not permitted (Please Verify the filesystem, it may need to be repaired.)’ (0xC001).

… via Airport Xtreme krijg ik enkel knipperend oranje licht als je bv naar de drive toe zou willen…

internet werkt overigens wel... en via airport utility krijg ik ook de melding dat er een probleem is met de drive en dat die aan de Mac gehangen dient te worden teneinde een 'repair' uit te voeren.

Ik heb de drive aangelsoten op een iMac met 10.5.7 en opnieuw repair disk uitgevoerd... hier geeft hij dan wel even "volume header needs minor repair"

Na uitvoering hiervan geeft hij aan dat de drive OK is , doch hij wil hem nog steeds niet mounten.

Misschien eens de PRAM zappen? Herstart en klaver + alt + p + R ingedrukt houden tot hij opnieuw start.

We hebben een nieuwe Drive van Iomega gekregen... helaas er was niks meer aan te doen zei men daar...