Ios 11 Bestanden (fotos overzetten)

Hallo,

Ik probeer iemand met een nieuwe iPad (ios 11) te helpen met het overzetten van fotos.
2 weken geleden had ik dat voor haar nog met haar oude iPad gedaan, maar nu met de nieuwe kom ik er niet uit.

2 weken geleden had ik de fotos van haar telefoon, naar de pc gebracht en daar geupload op mijn ‘onedrive’.
Echter als ik dat nu doe, kan ik in ios 11 de fotos niet downloaden, enkel als pakket, en dan wordt het .zip.

(de one-drive-app heb ik niet geprobeerd, aangezien het wachtwoord ingesteld is door haar zoon, en deze nog nagevraagd moest worden)

Ook vind ik in de Bestanden app wel het kopje ‘Op mijn iPad’, maar als ik daar op tik, verschijnt er niets, terwijl er toch al veel fotos op de iPad staan…

Iemand advies?
Liefst zou ik het niet via iTunes doen, omdat ik dan op mijn pc haar iPad moet gaan synchroniseren… niet erg praktisch.
Maar als er niets anders op zit, moet dat maar…

Al vast bedankt voor suggesties.

Groet,
Michiel

Ik heb het even uitgeprobeerd. Je verhaal is wat onduidelijk, maar volgens mij kun je het volgende doen:
Open op de nieuwe iPad in Safari jouw OneDrive. Selecteer de foto’s en verstuur die als link naar het emailadres op de nieuwe iPad. Open die mail en houd je vinger op een foto tot je ziet “Bewaar afbeelding”. Het is wat werk.
Update: sorry, dit werkt niet, je bewaart zo de thumbnail.
Hier staat ook dat dat niet lukt. Dus wachten tot je op de nieuwe iPad kunt inloggen op de andere account en dan delen.

Dank je, denk dat dat inderdaad de enige optie is…

1 voor 1 is uiteindelijk vanuit de cloud (one drive) gelukt.
Waren er 70, dus dat kon nog.

Nogmaals bedankt!