iOS 16.02 IPhone 13Pro Max

iOS 16.02 geïnstalleerd en sindsdien doet Calender het niet meer.
Apple helpt eerst via Apple Support maar na een week is het stil.
Kortom MS Outlook downloaden en gebruiken, echt slecht

Welk programma / app bedoel je precies, want Apple heeft alleen een Agenda app.

Niet alle niet-Apple apps zijn al iPhoneOS compliant…

Calendar is de Engelstalige naam voor Agenda, de standaard app in iOS.

Het gaat om de standaard app van Apple: Calender
Als ik deze opstart krijg ik een zwart scherm met de melding “ geen uitnodigingen “ verder kan ik dan niets meer doen dan afsluiten . Andere agenda’s verwijderen helpt ook niet

Heb je je iPhone al eens een soft reset gegeven ?

Als dat niet helpt, de Agenda app verwijderen, iPhone opnieuw opstarten en Agenda opnieuw installeren.

Dank voor de tip, ik heb nu de app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd en het lijkt wel te werken, maar dat “ lijkt wel” heb ik al eerder gehad en duurt meestal een dag, dus even afwachten maar

Dan maar beste van hopen, bedank voor je terugkoppeling.

Helaas, probleem is weer terug.
Sterker nog, mijn hele iPhone deed niets meer, na softe reset weer aan de praat maar Calender geeft nu weer zwart beeld
Grrrr

Dan maar hopen dat iPhoneOS 16.0.3 of 16.1 snel komt. Of contact opnemen met Apple.

Ik neem aan dat je niet zit te wachten op het geheel opnieuw configureren van je iPhone, waar dit vaak op uitdraait.

Ik zou gewoon even op je Mac een backup maken van je iPhone, deze dan terugzetten naar de fabrieksinstellingen en dan de backup terugzetten.

Bedankt voor je tips,
Apple heeft me ook adviezen gegeven maar zij laten sinds een week niets meer van zich horen.
Kortom wachten op update en hopen dat het dan wel weer werkt
Goed weekend

Welke adviezen heeft Apple je dan gegeven? Als die afwijken van mijn voorgaande post zal het weinig effect hebben.

Alle andere agenda’s verwijderen , updaten naar nieuwe IOS ( daar gaat het juist fout)
Vanmiddag bij Amac geweest, die hebben de telefoon gescand, blijkt ergens een bug in te zitten in de software, nu maar hopen op IOS 16.03
In ergste gevallen resetten en terug laten zetten naar 16.01 , toen het nog goed ging

iOS 16.0.3 is beschikbaar.

16.03 geïnstalleerd, probleem blijft.
Inmiddels ben ik weer wat verder. Apple helpt niet mee, ondanks garantie en updates ten spijt.
De oplossing heb ik inmiddels zelf gevonden.
Als je de Iphone gebruikt dan blijven er op de achtergrond heel veel pagina’s open staan.
Als hier ook een Calender-pagina op de achtergrond loopt, dan lijkt het of de iPhone zelf de keuze maakt welke pagina hij moet openen, de nieuwe op te starten of de oude die in de achtergrond loopt. De nieuwe opstarten lukt dan wel maar geeft een zwart beeld of bij mij constant de melding " geen uitnodigingen". Dit kun je oplossen door de oude pagina’s die op de achtergrondpopen weg te swipen, daarna is alles weer schoon en leeg en werkt de Calender-app met alle afspraken die hierin staan, gewoon weer naar behoren.

Goed gevonden !, inmiddels is iOS 16.1 beschikbaar…

Top, ik ga deze meteen downloaden en hopen dat al het voorgaande niet meer nodig is.