iOS mail settings - push, fetch, pull, catch...

Kan iemand mij eens uitleggen wat nu de beste instelling voor mail op je iOS device is want ik snap er de ballen nog van sinds ik een iPhone 5c heb zijn dingen extreem gecompliceerd geworden.

Ik heb bij instellingen de ‘Push toggle’ op geactiveerd staan (standaard) maar ik krijg nooit nieuwe mailtjes binnen, ik moet continue de app openen en dan komen ze binnendruppelen omdat de mail app dan auto. controleert voor nieuwe mailtjes.
Continue hoor ik Ping, Ping, Ping vanaf mijn Mac, iPod touch en eerste generatie iPhone wanneer er nieuwe mailtjes binnenkomen, de iPod touch is altijd als eerste gevolgd door de Mac maar de iPhone 5c is altijd als laatste. ( dae kloemel )

Als ik er zo naar kijk dan lijkt mij Fetch een vele beter keuze dan Push want die kan ik zo lijkt het elk kwartier laten controleren of er mailtjes zijn en bij Push staat alleen maar " gegevens worden opgehaald wanneer mogelijk "

Push is het beste. Mail wordt dan naar je toe “gepusht” op het moment dat het binnenkomt op de mailserver. Is wel iets minder batterij-zuinig, maar dat weegt niet op tegen het voordeel van het instant ontvangen van mail. Fetch is inderdaad mail op halen op een vast tijdsinterval. Dus iets minder snel je mail, maar wel iets batterijzuiniger.

Niet elke provider ondersteunt push-mail. iCloud doet het bijvoorbeeld wel. Ziggo bijvoorbeeld weer niet.

Push is inderdaad het makkelijkst want het vergt geen omkijken meer, geen melding binnen is geen email. Iets wat je met Fetch niet zeker weet, want “is er echt niks binnen, of moet er nog gefetcht worden?”

Daarnaast moet je met fetch bewust gaan zitten wachten op het binnenhalen, vervelend bij grote berichten, terwijl dit bij push op de achtergrond gebeurt.

Wel is het inderdaad zo dat je mailprovider dit moet ondersteunen. Mijn webhosting heeft de ondersteuning voor push standaard uit staan, en vraagt E 10,- per jaar per emailadres om push te activeren. (Geldt natuurlijk niet voor e-mail aliassen)

Voor wat betreft het “wanneer mogelijk” gedeelte: zolang jou mailserver online is, en je toestel een internet verbinding heeft (danwel hotspot, danwel WIFI, danwel 3G/4G) is het mogelijk. :slight_smile:

Ik had het dus standaard op Push staan maar achteraf bleek dus dat de mailtjes wel binnenkwamen op de achtergrond. Er kwam alleen geen badge symbool plus geluidje tijdens het ontvangen omdat ik dit schijnbaar ooit eens per ongeluk had gedeactiveerd via berichtgevingen.

Ik ben niet zo’n fan van al die informatie en meldingen op je homescreen van als die allemaal om je aandacht vragen. Gewoon een badge symbooltje is voldoende dan kijk ik wel wanneer ik zin heb. :slight_smile: