iOS4 en iPhone 3GS: probleem met multi-tasking

Hallo,

Ik stel deze vraag voor een familielid omdat hij veel last heeft van een iPhone 3GS met iOS4 die na een middag normaal gebruik 'bevriest'. Op zo'n moment wil de iPhone geen e-mails meer binnenhalen maar Safari e.d. doen het nog wel gewoon. De oplossing is relatief simpel: applicaties uitzetten. Ik heb het idee dat het werkgeheugen behoorlijk snel volloopt. Is er ook een mogelijkheid om multi-tasking uit te zetten? Of heeft iemand een idee om het werkgeheugen minder snel vol te laten stromen…?

Alvast bedankt.

iOS4' doel is -juist- om het RAM zo vol mogelijk te hebben. Geloof het of niet.

De gedachte er achter is dat je zo lekker snel van apps kan wisselen. En zit het geheugen vol, dan sluit iOS automatisch de minst gebruikte van het stel.

Je kan het denk ik wel uit zetten. Maar dat is een tikje illegaal.

[quote=cailin coilleach url=http://www.onemorething.nl/community/topic/ios4-en-iphone-3gs-probleem-met-multi-tasking#post-2043636 time=1283520295]iOS4' doel is -juist- om het RAM zo vol mogelijk te hebben. Geloof het of niet.
De gedachte er achter is dat je zo lekker snel van apps kan wisselen. En zit het geheugen vol, dan sluit iOS automatisch de minst gebruikte van het stel.[/quote]Ok… is er dan misschien een verklaring/oplossing voor het feit dat de iPhone op een gegeven moment geen e-mail meer wil ophalen?

Mischien is het een bug. Die mischien word verholpen is 4.1. Opnieuw herstellen wil ook wel eens helpen. Is die iphone ook gejailbreakt?. Dat maakt een iphone best wel traag. En dan zou ik je ook aanbevelen om hem eraf te hallen.

Nee, het is gewoon de officiële versie… nooit anders geweest. Ben het in de beginpost vergeten te melden, maar herstellen werkt ook niet.

hmm raar. Effe wachten tot 8 september dan komt 4.1 uit.