iOS8 bugs

Hebben jullie ook last van bugs sinds de update naar iOS8?
Mijn Whatsapp, Instagram en Facebook blijven bij de melding boven in het scherm hangen.
Daarnaast lopen veel apps vast en heb ik het idee dat de batterij van mijn gloednieuwe iPhone 5S sneller leeggaat sinds de update.

Wellicht de telefoon backuppen en dan een totale herstel doen. Ik heb dat ook gedaan en de telefoon ‘draait’ nu veel beter dan na de OTA update.

Ewout

Qua apps: heb je wel de laatste versie? Er is een bak met updates uitgebracht deze week. Ook als je geen batch hebt, kijk even in de Update-hoek van de Store, je iPhone controleert zelf maar eenmaal per dag.
Van Whatsapp is het bekend dat het nog niet goed draait. Dat heeft altijd even tijd nodig.

Qua batterij: welke apps verbruiken het meest? Kijk in Instellingen > Algemeen > Gebruik > Batterijgebruik
Verder standaardlijstje: Wat draait op de achtergrond, welke apps gebruiken je locatie, mobiel netwerk en geven meldingen?

Loop dat allemaal eens na en schakel alles uit wat je (bijna) nooit gebruikt. Beter teveel uitschakelen dan te weinig, als een app iets echt nodig heeft wordt dat vanzelf erin aangegeven.

Dat blijven hangen in dat meldingen scherm heb ik soms ook, en ja ook mijn batterij gaat iets rapper leeg. Waarschijnlijk zijn al je problemen opgelost bij een kleine update van ios die binnnenkort zal uitkomen. En je apps die vastlopen, apps zullen wel snel met updates komen zodat ze goed werken onder ios8.

De enige ‘bug’ die ik momenteel ondervind, is de mobiele website van Facebook die een aantal functies niet ondersteunt. Zo kan ik momenteel geen foto’s uploaden naar een album terwijl dat onder iOS7 wel ging. Als opmerking krijg je van Facebook de melding dat de mobiele site nog niet compatibel is met iOS8 mbt het uploaden van foto’s. Ook floept Safari er soms uit. Voor de rest merk ik niet echt iets. Ik merk wel dat de batterij het langer volhoudt. Daarnet zeker nog twee uur zitten pielen met mijn iPhone op 10 procent.

Bugs kun je het beste doorgeven aan Apple en/of de makers van een app. (y)