ip adres bekijken

misschien beetje noob vraag maar hoe bekijk ik mijn ip-adres in osx panther.

ga naar systeemvoorkeuren - netwerk en dan op tcp-ip en daar zie je je ip adres staan

suc6

Hoi,

Voorkeuren -> Netwerk en dan moet je hem al kunnen zien.
Of bedoel ja wat anders?

Gr, Henri

Het handigst is denk ik:

Appletje in het menu linksboven/About this mac/More info/Network. Zie dan welk IP adres achter je netwerkadapter (airport, modem, ethernet) staat.

[quote:5422ff1920="lauren"]misschien beetje noob vraag maar hoe bekijk ik mijn ip-adres in osx panther.[/quote:5422ff1920]

www.showmyip.com

de voorgaande oplossing geeft een ander aan als je achter een AE zt

Of typ in de terminal ifconfig

Je kan ook per interface je ip laten zien in de terminal, bijvoorbeeld als ik het ipadres van men airport wil zien typ ik:

[code:1:8b262ac09e] ifconfig en1[/code:1:8b262ac09e]

Wil je bijvoorbeeld het ipadres van je ethernetkaart zien, dan tik je (als ik me niet vergis):

[code:1:8b262ac09e]ifconfig en0[/code:1:8b262ac09e]

ok, haha wat een reacties voor zon mooie vraag, danku danku. Het zit zo, ik heb een D-link wireless usb stickie gekocht en om hem in de router te zetten moet ik even het ip adres van mijn mac hebben. wat is de beste manier?

[quote:48439c9cb0="lauren"]... en om hem in de router te zetten moet ik even het ip adres van mijn mac hebben. wat is de beste manier?[/quote:48439c9cb0]

Ik denk dat je het mac adres bedoeld (hardware adres) en dat staat normaal op je Stickie geschreven want normaal gezien kent de router jou een ipadres toe, je uitleg lijkt me dus een beetje onlogisch. :smiley:

maja ik post m toch maar ff http://www.watismijnip.nl

hij geeft alleen aan dat ik mozilla gebrui ipv safari maarja

hej ja sorry, mijn pa is hier degeen die de router beheert en ik had het nog niet bekeken hij is net thuis, je hebt weer helemaal mr.Sharky iig heel erg bedankt voor de moeite allemaal. :cry:

[quote:4f7d1d756f="lauren"]hej ja sorry, mijn pa is hier degeen die de router beheert en ik had het nog niet bekeken hij is net thuis, je hebt weer helemaal mr.Sharky iig heel erg bedankt voor de moeite allemaal. :cry:[/quote:4f7d1d756f]

Graag gedaan :stuck_out_tongue: :smiley: