ip adres macosx macmini

hallo ; ik zou graag mijn ip adres willne weten van mijn macmini met besturingssysteem macosx

hoe kom ik daar achter??? :cry: 8) :smiley: :roll: :apple: :sotp: :baby2: :sealed:

Als je met Telenet werkt wordt je IP adres elke dag gewijzigd. Als je je huidig IP-adres wil weten, klik op netwerk in de systeemvoorkeuren en dan kun je het aflezen

Of

Over deze Mac (links boven in de Finder) Meer info en dan op netwerk klikken.

www.whatismyip.com

Daar kan je het aflezen.

ps : mac hammer fan. Telenet is een belgische provider.

De tip van Klaus is nog gemakkelijker. Ik veronderstel dat wie in Nederland met de kabel werkt, ook elke dag een ander IP adres krijgt?

Dat weet ik niet, maar ik heb wel al van sommige mensen gehoord met telenet die soms wekenlang hetzelfde internet-ip hadden.

Denk dat er niet echt een regel voor is, tenzij je natuurlijk betaalt voor een vast ip-adres. Bijvoorbeeld adsl pro etc.

Kleine note: Het is geen kinderforum, al die smilies (/ emoticons) zijn dus echt onnodig.

[quote:8a4c447f4f="Mac Hammer Fan"]De tip van Klaus is nog gemakkelijker. Ik veronderstel dat wie in Nederland met de kabel werkt, ook elke dag een ander IP adres krijgt?[/quote:8a4c447f4f] Ja. Ook met ADSL. Ook met 56K.

Methode Mac Hammer Fan --> IP binnen in netwerk (als je met netwerk werkt). Dit is wel het IP van Internet als je geen router hebt.

Methode Klaus
→ IP van Internet, dit is niet hetzelfde IP als binnen in je netwerk als je een netwerk hebt. Connecteer je rechtstreeks (zonder router) naar Internet dan zijn die wel hetzelfde.

Snappie? :slight_smile:

larridon, correct.

Ik veronderstelde hier dat de originele poster zijn internet-ip wou weten, maar het kan idd ook z’n interne netwerkadres zijn dat hij bedoelde!

Nu weet hij het beide, wat een geweldig forum toch, niet? :wink:

Ik denk inderdaad dat ze haar lokale IP-adres wilt weten. Daar kom je achter door het hulpprogramma "netwerkhulpprogramma" op te starten. Daar kun je 't IP van je mac op aflezen namelijk :)

gewoon in je applications de map Utilities openen daar zit een programma in Network Utility hier kan je je ip adres bekijken welke je heb in je netwerk

[quote:6c3b29b579] Ik veronderstel dat wie in Nederland met de kabel werkt, ook elke dag een ander IP adres krijgt? [/quote:6c3b29b579] dat staat los van de gebruikte techniek en hangt alleen af van je provider (ik heb bijv. een vast ip op mn adsl aansluiting)

[quote:aff8082c2e="joram"]Ik denk inderdaad dat ze haar lokale IP-adres wilt weten. Daar kom je achter door het hulpprogramma "netwerkhulpprogramma" op te starten. Daar kun je 't IP van je mac op aflezen namelijk :)[/quote:aff8082c2e]

stom stom stom van me had deze over het hoofd gezien je was me voor joram

[quote:2d2e757d00="Adriaan Mol"]Kleine note: Het is geen kinderforum, al die smilies (/ emoticons) zijn dus echt onnodig.[/quote:2d2e757d00]

Bad day today…??.. :evil:

Bij ADSL hier in NL vaak een vast IP, heb ik ook. Maar stel dat je bij een kabelaar zit en een IP krijgt toegewezen, je deze vervolgens wilt gebruiken voor een webserver, is het dan niet zo dat dit IP nummer per sessie actief blijft, en dus op OS X (loopt nooit vast :mrgreen: ) gewoon goed een jaar lang blijft werken?

[quote:af51bb33e1="Martiniman"]Bij ADSL hier in NL vaak een vast IP, heb ik ook. Maar stel dat je bij een kabelaar zit en een IP krijgt toegewezen, je deze vervolgens wilt gebruiken voor een webserver, is het dan niet zo dat dit IP nummer per sessie actief blijft, en dus op OS X (loopt nooit vast :mrgreen: ) gewoon goed een jaar lang blijft werken?[/quote:af51bb33e1]

Hoe het in NL zit weet ik niet precies maar voor zover ik weet (ik kan mis zijn) krijgen we in BE om de 48u een nieuw IP toegewezen. Daarmee misschien dat sommige routers hun “verslikken” en af en toe gerest moeten worden? Gelukkig heb ik daar geen problemen mee :slight_smile:

Liever een dynamisch IP dan een fixed. Het traceren van gebruikers wordt anders wel gemakkelijk en dat heeft zo z’n voor en nadelen.