ip adres router

aantal vragen: 1. Is mijn airport express een router 2. is mijn speedtouch 510 een router 3. hoe kom ik achter het ip adres van mijn router? (indien een van de twee een router is)

[quote:0a8d8c9837="acamphuis"]aantal vragen: 1. Is mijn airport express een router 2. is mijn speedtouch 510 een router 3. hoe kom ik achter het ip adres van mijn router? (indien een van de twee een router is)[/quote:0a8d8c9837]

1. ja
  2. ja (maar ik zou ip adressen uitdelen uitzetten, dan heb je nog maar 1 router)
  3. in je netwerk voorkeuren kijken. de speedtouch heeft normaal gesproken 10.0.0.138

waar kan ik 'ip adressen uitdelen' stoppen?

Het makkelijkst in de Airport express, via je airport programma (in Hulpprogramma's)

[quote:d6273ba0b9="fistkikker"]Het makkelijkst in de Airport express, via je airport programma (in Hulpprogramma's)[/quote:d6273ba0b9]

ja, op het tabblad netwerk, een vinkje weghalen.

als ik het vinkje bij 'Verspreid IP-adressen' weghaal heb ik geen internetverbinding meer. Hoe komt dat?

Weet iemand het antwoord?

[quote:3732a29b7e="acamphuis"]aantal vragen: 1. Is mijn airport express een router 2. is mijn speedtouch 510 een router 3. hoe kom ik achter het ip adres van mijn router? (indien een van de twee een router is)[/quote:3732a29b7e]

Volgens mij is de oudere Speedtouch 510 (single) een modem en natuurlijk is de AE een router EN accesspoint.
Het IP adres van de AE vind je door dubbel te klikken op Airport Hulpprogram (programma’s > hulpprogramma’s)
De AE verdeelt in dit geval dus de IP adressen.