IP banner via contactforumulier

Is het mogelijk om een IP adres te banen van een contactforumlier met PHP. Zoja, hoe?

Met [code:1:8f02c10f42]$_SERVER["REMOTE_ADDR"][/code:1:8f02c10f42] achterhaal je het IP adres van de gebruiker. Als dat gelijk is aan een IP adres wat je wilt bannen dan doe je 'niets' en anders verwerk je het formulier.

[code:1:7bf018aa90]<?php $ip = $_SERVER['REMOTE_ADDR']; if ($ip == "verbannen ip adress") print "ip verbannen" ; if ($ip == "verbannen ip adress") print "ip verbannen" ; else // de rest van je site ?>[/code:1:7bf018aa90]

[quote:4a27b4e3e8="Benji07"][code:1:4a27b4e3e8]<?php $ip = $_SERVER['REMOTE_ADDR']; if ($ip == "verbannen ip adress") print "ip verbannen" ; if ($ip == "verbannen ip adress") print "ip verbannen" ; else // de rest van je site ?>[/code:1:4a27b4e3e8][/quote:4a27b4e3e8]

…en een array?

[code:1:4a27b4e3e8]
<?php
$ban_ip = array (‘xxx.xxx.xxx.xxx’, ‘yyy.yyy.yyy.yyy’);

if (count($ban_ip)) {
$get_ip = $_SERVER[‘REMOTE_ADDR’];
for ($i=0; $i < count($ban_ip); $i++) {
if ($get_ip == $ban_ip) {
echo “Uw IP-adres staat op onze blacklist. Dit betekend dat u geen gebruik kunt maken van de functies op deze site.”;
}
}
}
else {
?>
<html></html>
<?php } ?>
[/code:1:4a27b4e3e8]

Heb de code niet kunnen testen, maar volgens mij werkt 'ie zo wel… :slight_smile:

Bedankt, nu weet ik hoe ik iemand kan bannen.

Maar nu moet ik nog weten hoe ik iemand’s IP adres kan achterhalen als hij mijn contact formulier gebruikt. Dat die meegezonden wordt. deze code heb ik nu.

[code:1:49869dc31e] $bericht .= "<body>n"; $bericht .= nl2br(htmlspecialchars(stripslashes($_POST['bericht']))); $bericht .= "</body>n"; [/code:1:49869dc31e] vervangen met [code:1:49869dc31e] $bericht .= "<body>n"; $bericht .= nl2br(htmlspecialchars(stripslashes($_POST['bericht']))); $bericht .= "met ip:".$_SERVER['REMOTE_ADDR']."n"; $bericht .= "</body>n"; [/code:1:49869dc31e]

[quote:a53aa5c2d0="leppa"][code:1:a53aa5c2d0] $bericht .= "<body>n"; $bericht .= nl2br(htmlspecialchars(stripslashes($_POST['bericht']))); $bericht .= "</body>n"; [/code:1:a53aa5c2d0] vervangen met [code:1:a53aa5c2d0] $bericht .= "<body>n"; $bericht .= nl2br(htmlspecialchars(stripslashes($_POST['bericht']))); $bericht .= "met ip:".$_SERVER['REMOTE_ADDR']."n"; $bericht .= "</body>n"; [/code:1:a53aa5c2d0][/quote:a53aa5c2d0]

iets uitgebreider nog:

[code:1:a53aa5c2d0]
$bericht .= “n<br>== informatie over de verstuurder ==<br>n”;
if (isset($_SERVER[‘REMOTE_HOST’])){
$bericht .= “<b>host:</b> “. $_SERVER[‘REMOTE_HOST’] .”<br>n”;
}if (isset($_SERVER[‘REMOTE_USER’])){
$bericht .= “<b>gebruiker:</b>”. $_SERVER[‘REMOTE_USER’] ."<br>n";
}if (isset($_SERVER[‘REMOTE_ADDR’])){
$bericht .= “<b>adres:</b> “. $_SERVER[‘REMOTE_ADDR’] .”<br>n”;
}if (isset($_SERVER[‘HTTP_USER_AGENT’])){
$bericht .= “<b>browser:</b> “. $_SERVER[‘HTTP_USER_AGENT’].”<br>n”;
$bericht .= “</body>n”;