IP4000 ICC profielen

Ik heb een sindskort een Canon ip4000,werkt allemaal lekker.

nu ben ik bezig voor een project wat wel een beetje kwaliteit vraagt, na wat test printjes zag ik dat de foto heel flets was, dus ben vervolgens maar eens in de instellingen gaan kijken. (vanuit illustrator)

bij de profielen zag ik ineens een paar Canon eigen profielen genaamd MP2, PR1, PR2, SP1 en SP2.
kan er niks in het boekje over terug vinden of op de website, na 5 min en wat eurocenten lichter (canon 0900 nummer) kwam ik erachter dat ze de volgende betekenis hebben.

MP2 = Matte Photo Paper
PR1 = Photo Paper Pro
PR2 = Photo Paper Pro (betere kwalileit)
SP1 = Glossy Photo Paper
SP2 = Glossy Photo Paper (betere kwalileit)

na de het goede profiel geselecteerd te hebben zien de foto’s er wel goed uit, dus mensen doe je er voordeel mee. Ik ben benieuwd of het bij andere ook een kwaliteits voordeel oplevert.

de helpdesk medewerker vertelde mij dat deze info niet in het boekje/internet was te vinden om dat het te ingewikkeld was :S

Heb dezelfde printer, wist het ook niet. Buiten dat, boekjes horen toch van iets ingewikkelds, iets simpel te maken :P Handig, bedankt

[quote:da1998c372="paddy"]boekjes horen toch van iets ingewikkelds, iets simpel te maken :P Handig, bedankt[/quote:da1998c372]

dat dacht ik ook, daar denken ze bij canon blijkbaar anders over. :?