ip4000 randloos printen op A4

ik heb vandaag een Canon iP4000 aangeschaft :) wat ik nu graag wil weten of er een oplossing is voor het volgende probleem.

ik heb in illustrator een opmaak voor briefpapier gemaakt (gewoon standaard A4 21x29,7 cm),
in het ontwerp staan enkele balken direct langs de papier rand.

als ik dit vervolgens vanuit illustrator print, komt het niet goed uit de printer,
er zijn een aantal dingen mis

het ontwerp past niet helemaal op het papier (ps het papier is echt het standaard a4 formaat),
er valt aan de ondekant een halve cm af en de bovenkant mis ik zo’n 3mm.
In de print setup box/voorvertooning staat het papier perfect uitgelijnd en geschaalt.

het lijkt er bovendien op dat het ook niet gecentreerd afgedrukt wordt (wijkt iets af naar rechts volgens mij)

weet iemand hier een oplossing voor?

edit : een ander probleem wat ik heb dat het me niet lukt om vanaf een windows pc te printen, ik heb iP4000 nu gedeeld op een powerbook, heb net even gezocht en het schijnt niet te kunnen met deze canon printer heeft iemand hier ervaring mee?

extra info (http://forums.macosxhints.com/showthread.php?t=35616)

keyword ; ip5000, canon, randloos, borderless, ip3000, netwerk

Nee maar wil wel weten hoe je dat insteld voor een EPSON stylus 2100 ofzo

voor zover ik het weet is randloos printen niet mogelijk (dit aangezien de printer altijd ruimte moet hebben waar hij het papier kan vastgrijpen (drukterm-het grijperwit)) dus helaas.......

Je kan wel degelijk randloos printen op de ip400. Heb ik zelf ook gedaan, een boekje van 16 pagina A4. Geen probleem. zelfs dubbelzijdig gedaan. In je printmenu kan je ook de printeropties aanpassen, daar moet je de instellingen doen voor randloos printen. Hoe precies zal ik nog even uitzoeken voor je.

greetz isnokkus

echt randloos printen :?

wist ik echt niet, hoe werkt het dan ?
:?

Tja, hoe het precies technisch werkt weet ik niet. Het werkt sowieso met rolletjes. Ik denk dat ie het papier print na de rollen en als hij dan bij het laatste stuk komt de rollen aan de voorkant het overnemen omdat de inkt dan toch al droog is. Of het werkt met zuigkracht aan de onderkant van het velletje.

Ik neem ook aan dat hij inkt ‘morst’ bij randloos printen. Vandaar waarschijnlijk de functie ‘reinig onderste plaat’ dan moet je een velletje doormidden vouwen en weer open. dat velletje haalt hij dan een aantal keer heen en weer en schraapt zo de plaat schoon.

Erg geavanceerd machientje in ieder geval!
superprinter, echt een aanrader! ook kan je direct cd’s printen via een speciale slede. werkt ook perfect

klinkt goed allemaal zeg! :D

Je kan wel randloos printen ! Als je een foto print op A4 formaat dan print hij echt tot de rand zoals een professionele fotoafdruk, je krijgt géén wit randje meer.

Ik heb een IP5000 en daar moet je het als volgt instellen:
Bij instellingen papier (in het afdrukmenu van Photoshop of Illustrator) selecteer je papierformaat A4. Maar klik niet te snel, als je op A4 staat dan krijg je rechts nog een subkeuze uit A4 of borderless. En die laatste moet je hebben…

Succes ermee want het is een perfecte fotoprinter !

Over het algemeen gaat het randloos printer vanuit Illustrator op een Canon printer , maar dat heeft meer met Illustrator te maken dan met de Printer. De workaround die ik gebruik is het ebatnd in ullustrator d bewaren met de functie "pdf-compatible file" aan, daarna open ik het .ai bestand in Acrobat Reader en dan gaat het randloos printen wel goed

[quote:fb7ee02321="Richèle"]Over het algemeen gaat het randloos printer vanuit Illustrator op een Canon printer , maar dat heeft meer met Illustrator te maken dan met de Printer. De workaround die ik gebruik is het ebatnd in ullustrator d bewaren met de functie "pdf-compatible file" aan, daarna open ik het .ai bestand in Acrobat Reader en dan gaat het randloos printen wel goed[/quote:fb7ee02321]

aha ik ga dat even proberen, bedankt voor jullie reacties alllemaal.

ps. ik had de optie “A4 borderless” ook al geselecteerd vanuit illustrator, het probleem is alleen dat de print te groot is voor het A4tje terwijl de maten kloppen in illustrator.

heeft iemand nog een reactie op het netwerrk verhaal? :innocent:

het werkt nu wel, heb het briefpapier opnieuw ontworpen met de gedachte dat de printer er hier en daar een aantal mm afhaalt (opgemeten) vanuit Illustrator CS2

bovenkant -2mm
onderkant -5mm
links -1mm
rechts -1.5mm

als je dat dus aftrekt aan elke kant van een A4tje is het bij mij precies passend :roll:

oja als ik vanuit PDF print zijn de bovenstaande maten weer anders… luistert dus allemaal heel nauw.
ik denk dat het borderless printing vooral handig is voor foto’s daar is het niet zo erg als er een mm afvalt. voor een mierenneuker met briefpapier zoals ik minder dus… :wink:

ps. netwerk is nog steeds niet gelukt :oops:

[quote:99c1f57bbd="ram0n"]echt randloos printen :?

wist ik echt niet, hoe werkt het dan ?
:?[/quote:99c1f57bbd]

Weet ik dus niet maar die van ons kan ook A3 printen