IPad 2 thetering zonder jealbreaking

Kan je een iPad 2 met sim-kaartje als router gebruiken om met andere apparaten te surfen? Hoe moet je die ev. instellen.

Dat kan vanaf de iPad 3 pas, helaas dus niet bij de iPad 2. Tenzij je een jailbreak gebruikt.

Ik vreesde dat ook al, momenteel heb ik hier op reis een goed draaiende iPad en van dat jailbreaken heb ik spijtig genoeg geen kaas gegeten :slight_smile:
In elk geval Henk Jan bedankt voor je info! Nog een fijne dag.

Dat mag niet van Apple. Daarom betaal je er ook zo veel voor. Veel plezier!

Wat je wel zonder jailbreak kan doen is de IPhone als “router” gebruiken voor je iPad.
Zelf gebruik ik het om met mijn iPad wifi via mijn iPhone onderweg op internet te komen.

Ik weet niet of deze settings beschikbaar zijn op de iPad.
maar als je een personal hotspot aanmaak kan je een wifi hotspot, bluetooth hotspot aanmaken of via USB aansluiten.
Zelf gebruik ik de bluetooth hotspot, maar als je voor wifi kiest zou je hier ook een ander apparaat aan kunnen koppelen.

Edit:
http://support.apple.com/kb/ht4517
Zo te zien werkt dit inderdaad pas vanaf de iPad 3, Als je een iPhone hebt werkt wifi deling vanaf de iPhone 4 en enkel bluetooth vanaf de 3gs

Op m’n iPhone 3G heeft Tethering ook goed gewerkt hoor, ik geloof vanaf iOS 3. Ik weet niet meer of dat alleen over USB + Bluetooth was, of ook nog Wi-Fi.

Jullie geven mij opnieuw hoop want ik heb ook een iPhone 3G in de koffer zitten :wink: